И клиенти на ЧЕЗ са подали сигнали за измамници, които се представят за служители на компанията.

Те събират лични данни, информация или номер на електромер по телефон, констатират нарушения, съобщават за възникнали аварии и инциденти или предлагат услуги, вследствие на което събират пари на ръка.

ЧЕЗ предупреждава своите клиенти, че не събира лични данни или данни за електромер по телефон.

Също така всички заплащания към компанията се извършват по установените за това начини и никога не се взимат пари в брой от представител на дружеството извън определените за целта места.

Възможно е служител на ЧЕЗ да поиска идентификация по телефон единствено когато клиентът е потърсил компанията.

Разплащания се извършват само в пощенските клонове, в касите на "Изи пей" и "Браво инвестмънт" и по банков път.

Компанията призовава при всяко съмнение за злоупотреби, корупционни практики и други нередности, потребителите да се свързват с органите на МВР.

Освен това от компанията посочват, че всеки служител на ЧЕЗ е длъжен при поискване да се легитимира със своята служебна карта, която съдържа трите имена, длъжността и снимка. От ЧЕЗ предоставят и изображение на въпросната карта за легитимация.

На гърба й има телефонен номер, на който клиентите могат да проверят самоличността на служителя. При отказ  да се предостави картата, потребителят има право да поиска съдействие от полицията.

Информация за възникнали аварии и инциденти може да бъде получена на сайта на компанията, на телефон 0700 10 010 или на имейл zaklienta@cez.bg.