Денонощно на телефона за информация на Националната агенция за приходите могат да се правят автоматични справки за регистрираните по ДДС фирми.
Телефонът е 0700 18 700.
Информацията е идентична с тази в Публичния бюлетин на НАП за регистрираните по Закона за данък върху добавената стойност лица, публикуван на www.nap.bg.
На посочения телефонен номер клиентите на агенцията могат да получат и информация за срокове за деклариране и плащане, указания за попълване на декларации и документи.
Служителите ще отговарят и на въпроси, свързани с ползване на електронните услуги на НАП, справки за здравноосигурителния статус, сигнализиране за данъчни или осигурителни нарушения или корупция, както и на други запитвания.
За периода от 17 март до 17 май тази година информационният център на НАП е обслужил над 11 000 телефонни обаждания, а служителите му са отговорили на над 1100 имейла.
Автоматичната услуга за справка за ДДС-регистрация е ползвана 3000 пъти.
Предстои в бъдеще да се внедрят автоматични справки и за здравно-осигурителен статус на клиентите, както и модул за изходящи телефонни обаждания за просрочени данъчни или осигурителни задължения, допълват от НАП.
Информационният център на агенцията е с работно време от 9.00 до 17.30 ч. всеки делничен ден, като обаждането се таксува на цената на един градски разговор за абонати на БТК и според тарифния план за абонати на мобилните оператори.
Запитвания могат да се изпращат и на имейл адрес: infocenter@nra.bg