Комисията за защита на потребителите и представители на бранша от уеб търговията  съвместно са изработили насоки, по които да се търгува в мрежата, съобщи Нова телевизиа.

Те целят да се предпазят потребителите от измами при покупки онлайн.

Подобен сигнал е и подаден от зрителка.

„Преди няколко дни си поръчахме телевизор от голяма търговска верига в столицата, който имаше опцията да чете субтитри на български език. След като телевизорът пристигна, се оказа, че няма такава опция." - споделя Весела Данчева.

Преди да направи поръчката, тя се е свързала с  веригата магазини, за да се увери, че телевизорът чете субтитри на български.
„Посъветваха ни телевизорът да бъде хакнат, т.е да се влезе в софтуера на телевизора и да му се придаде тази опция, нямам идея как", заяви потърпевшата.

Браншът е решен да прекрати подобни практики. Заедно с Комисията за защита на потребителите са публикували насоки към онлайн-търговците. Документът е достъпен на сайтовете на двете организации.

И онлайн търговците смятат че подобна мярка ще бъде само от полза за развитието на пазара.

Въпреки, че парите ѝ са възстановени, Весела не е толкова сигурна.

„При връщането на телевизора ни взеха абсолютно всички документи за него, остана ни само онлайн кореспонденцията с производителите и всъщност телевизорът беше забърсан от прах, опакован и готов за продажба на следващия човек." - казва тя.