Планът „Юнкер" или частна инвестиция са възможните варианти за изграждането на още два моста над река Дунав. Това стана ясно от коментара на министъра на транспорта Ивайло Московски след дискусия за черноморското развитие с еврокомисаря по околната среда Кармену Вела.

Няма как двата моста да се финансират на този етап през националния бюджет. Изграждането на още два моста над река Дунав са част от меморандумите за разбирателство и партньорство между България и Румъния.

В предишния мандат на ГЕРБ, както припомни Московски, е даден финансов ресурс на областните управи за предпроектно проучване. И за двата нови моста обаче има пречки. За Силистра-Кълъраш спънката е от румънска страна, където районът е тежко заблатен. При другия проект Оряхово-Бекет неволите са от българската част - трябва да бъде изградена тежка инфраструктура, която изисква сериозни инвестиции.

Преговаряме в момента. Има различни варианти за публично-частно партньорство, концесии, ако се съгласят частни инвеститори да направят инфраструктурата, обясни министърът на транспорта Ивайло Московски. По думите му, са важни инвестициите в прилежащата инфраструктура. Когато има желание, държавата е готова да предостави и двете съоръжения на концесия. Ако няма, ще търсим вариант по някой от инструментите, които се предлагат сега, обясни той.

И двата моста не са включени в ОП „Транспорт", ОП „Регионално развитие", нито пък от схемата „Свързана Европа". Вариантите са механизмът „Юнкер" или частни инвестиции, категоричен бе Ивайло Московски.