Градският транспорт в София е най-евтин, сравнено с цените в останалите столици в ЕС. Това сочи проучване на белгийски медии, цитирано от кореспондента на БТА.
Оказва се, че услугата е най-скъпа в Копенхаген. Там за карта с валидност 24 часа плащат 17 евро. На второ място в класацията по висока цена се нарежда Стокхолм, където картата струва 12 евро.
За сравнение такава карта в българската столица струва две евро, показват данните. В Букурещ цената на картата е 3,60 евро, а в Атина - 4 евро.
В средата на класацията с цена на дневна карта от 7 евро попада белгийската столица Брюксел. Парижани дават по 10,85 евро за двудневна карта, а в Лондон - между 11 и 21 евро според часовете на пътуване.
Проучването е осъществено заради постоянното въвеждане на нови и по-високи цени на градския транспорт в белгийската столица. Средно с по едно евро за карта за многократно пътуване скача цената на превозите с градския транспорт в Брюксел.
шемет
на 30.10.2014 в 14:54:30 #8Цената на градския транспорт не се измерва с еднодневни билети, талони и т.н. Те са за идващите от други градове. Да сравняваме месечните карти за една линия или за цялата мрежа! Леле каква каша настъпваааа... Варна и Бургас излизат с брутално скъп транспорт. И София вече не е най-евтина в ЕС. И сега какво ще правим?!
planina
на 30.10.2014 в 13:53:32 #7Хахаха. Напълно вярно.
Pippen
на 30.10.2014 в 11:54:04 #6то един град
gg_
на 30.10.2014 в 11:20:31 #5единствено липсват денонощни линии... трябва според мен да помислят
gg_
на 30.10.2014 в 11:17:54 #4pifi е някви деца сега - случва се.. те все пак са застраховани..
gg_
на 30.10.2014 в 11:12:40 #3да не говорим че в повечето столици няма как човек да пътува гратис, а в София това е възможно, което е допълнителен плюс за столичния транспорт - не че адмирирам гратисчиите но самотаксуването е доста по-демократично и цивилизовано
gg_
на 30.10.2014 в 11:10:37 #2Hardwired че то и тука ако даваш за билетче по 5 лева качеството ще е перфектно... а за 80 стотинки билета качеството е даже много добро, сега има нови тролей, трамвай, рейсове.. които по нищо не отстъпват на другите столици. градския транспорт в софия е пример за тва, че общински (държавни) фирми се управляват по-добре от частните такива - за справка - Пловдив
Архангел
на 30.10.2014 в 11:01:59 #1И с най ниски заплати!