В София се подготвят граждански протести срещу изграждането на трамвайна линия, която ще премине по локалното платно на булевард „Скобелев" в отсечката между улиците „Цар Асен" и „Княз Борис".
За това съобщиха разтревожени жители на столицата, които определят създаването на подобен маршрут за мотрисите като напълно ненужно.
Те аргументират категоричната си позиция, като цитират изисквания на Наредба номер 2 на Министерство на регионалното развитие и благоустройството от 29 юни 2004 г. Документът се отнася за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.
Изграждането на трамвайната линия в този участък противоречи на много от изискванията, посочени в нея.
Едно от тях засяга минималното разстояние от оста на трамвайния път до най-изпъкналите части на сгради и съоръжения е, което трябва да е поне 4 метра. При текущия строеж това разстояние е под три метра.
Много под изискваното е и разстоянието до стълбове с високо напрежение, стълбове за осветление, стени на тунели, устои и стълбове на надлези, парапети и подобни. Според наредбата то трябва да е поне 2,75 м. В настоящия случай обаче разстоянието до парапета на тунела под НДКС е под 50 см.
Далече от изискванията, регламентирани в наредбата, е и разстоянието от трамвайната линия до бордюри, както и това на самото междурелсие.
Локалното платно е с ширина под 3 метра и тротоар под 2 м. Това означава, че трамваите ще минават на по-малко от 2 метра разстояние от прозорците на първите етажи на сградите и на 1 м от входните стълби на някои от тях, изтъкват недоволните от изграждането на новата трамвайна линия.
Те допълват, че проектът предвижда по тази единична трамвайна линия да минават в двете посоки трамваи с номера 1 и 7. Това означава 20 и 30 трамвая на час, посочват още столичаните.
Според тях преминаването на трамвай в подобна тясна близост до жилищните домове създава риск от отслабване, дори срутване на някои сградите поради удвоените вибрации от двете трамвайни линии. Отделно са налице обичайните заплахи за живота на преминаващите по тротоара в района, който се обитава от предимно възрастни хора.
В протестната позиция се изтъква още, че под платното са намира кухо пространство, оставено при строежа на тунела под НДК.
В заключение несъгласните с новата линия определят изграждането й като безобразие и недопустимо нарушаване на гражданските ни права, отговорност за което носи кметът Йорданка Фандъкова.
Данъците в този район са много високи, но той е един от най-мръсните и неподдържани в София, посочват още те, изтъквайки готовността си за протести.
rusnache
на 24.06.2010 в 10:39:00 #24После е*ане нема каене.
vvml
на 24.06.2010 в 01:49:40 #23bg-ataka, смешно е да говориш за селяни, при положение че имаш манталитета на най-долен селяндур Дано не си от София или някой областен център, защото изглеждаш толкова озлобен и нещастен от градската среда, че и селски говедар би те ожалил.
Малки Течко
на 24.06.2010 в 01:11:43 #22Специално за курветината джедай http://chitanka.gdbop.com/ http://chitanka.gdbop.com/ http://chitanka.gdbop.com/ http://chitanka.gdbop.com/
mitkonice
на 23.06.2010 в 22:53:58 #21Някои хора така и не могат да разберат,че никой не може да ги обиди повече отколкото те сами го правят само с няколко думи...
JedyMaster
на 23.06.2010 в 22:13:20 #20курветино нямаш думата, мизерник беден! Правата на всички, които създават независимо дали е книга, кино или музика, трябва да се защитават! Не ми ги изкарвайте невинни библиотекари!
mitkonice
на 23.06.2010 в 22:01:35 #19Книгата е лошо - виж само как може да си се живее доволно и неграмотно само по виртуални форуми Без значение е кой какво мисли за трамвая - има закони,ако те се нарушават - търси се отговорност от нарушителя... така де - в страните където мнозинството от народонаселението не е в близък до маймунския вид...
JedyMaster
на 23.06.2010 в 21:38:14 #18Браво на ГДПОБ за акцията, която унищожава местните издатели, както и писателите. Тъпанар!
няоб
на 23.06.2010 в 21:33:53 #17Кат гласувахте не ривахте нали?
bg-ataka
на 23.06.2010 в 20:01:14 #16кои столичани бе ? аман от селяни дето носат бурканите всяка неделя да мърморят, че били столичани АЙ СИКТИР!
vvml
на 23.06.2010 в 19:14:38 #15JedyMaster, не живееш там за да изкажеш заинтересовано мнение, нито се позоваваш на законовата уредба. Хулиш си наред всеки недоволен от нещо (като че ли мед и масло текат по земята, та е престъпление някой да е недоволен от Тиквата и сганта му). Та, питам те аз, къде беше вчера да коментираш акцията на идолите ти от ГДБОП срещу долните престъпници библиотекари? Що не развя знаме и не аплодира, както правиш след другите им кокошкарски акции? Не разбирам хората като теб и искрено се удивлявам на неподражаемата ви простотия и ограниченост на мисленето.
Mike
на 23.06.2010 в 19:09:30 #14hellwitch | 23.06.2010 17:29 В Мюнхен пък имат много яки трамваи. Нищо общо с нашите. Зависи кои уцелиш. Има в движение и много дърти трамваи на по 40+ години, но се срещат рядко (главно по линиите 20/21). Те са много подобни по раздрънканост на "нормалните" трамваи в София, например тия дето са по 5-цата и 6-цата. По-голямата част са средно дърти на по 10-20 години и са що-годе сравними с чешките мотриси дето са в София главно по линията на 9-ката. Най-новите трамваи в Мюнхен -- тия дето са ярко сини на цвят (те и другите са били такива, ама са изсветлели) -- те вече са гъзарски, съгласен съм По принцип имат и климатик в тях, което в София би било изключително полезно, само дето в Мюнхен няма много файда от него. (Последните 2 седмици времето не се качва над 10-15 градуса.)
mitkonice
на 23.06.2010 в 18:53:59 #13Отговорност носят главният архитект и субсидиарно -кметът. Същият главен архитект по времето, на който София заприлича на бунище и навсякъде сградите са на под минималните отстояния по закон - ЗУТ. Същият ,който ни убеждава ,че няма нищо лошо да се строи в южния парк, и пак същият ,който беше одобрил и подписал строеж върху градинката пред руската църква... Ей такива боклуци докато не бъдат не само разкарани, но и потърсена отговорност София ще става все по-маймунски град за маймунски граждани...
димукрад
на 23.06.2010 в 18:37:51 #12На когото пречи трамваят ... да си ходи на село! Там е тихо и трамваи няма! Там има цигани!
hellwitch
на 23.06.2010 в 18:29:08 #11В Мюнхен пък имат много яки трамваи. Нищо общо с нашите. Като цяло само, че трамвай може да има само, където няма възможност да се направи метро.
navy
на 23.06.2010 в 18:04:56 #10На който му пречи трамвая да си ходи на село. Това е то прогреса, трамваи му е майката, макар че в Лондон и Париж отдавна са ги изхвърлили за скрап
hellwitch
на 23.06.2010 в 17:43:22 #9Спукана им е работата. Този трамвай просто няма от къде другаде да минава докато строят метрото под витошка. Аз само се чудя с трамвай 9 какво ще стане. Сигурно просто ще го спрат защото по част от линията му ще минава метрото.
mnogo gotin
на 23.06.2010 в 17:39:00 #8ма то и сега не могат да минават старците заради паркираните на тротоара коли. ама вместо да си пълнят гушите простите на квадрат военни можеше част от бившия военноисторически музей да стане многоетажен паркинг а не да садят кипариси в и без това неизползваемото място. нооо военните винаги са били и ще бъдат прости като началниците си та чак до гоце
ШвеБс
на 23.06.2010 в 17:29:42 #7В този район има предимно дърти потомствени комунисти, тук таме някой реститутка и тук таме някоя проститутка от околните публични домове
boris
на 23.06.2010 в 17:01:35 #6Гражданин ------------------------------ В друго време, в друг свят.. както пееше Данчо Караджов
BG_Sofia
на 23.06.2010 в 16:52:16 #5Ама как несоволни бе..... Борисов вчера каза на триъгълниците..... Иате си мост, имате си всичко... за дупките и неразборията в района... нищо т.е.иват си ВСИЧКО.... И на вас ще ви направят ВСИЧКО.....