Французинът Себастиян Льоб със “Ситроен Ксара” остана начело в рали “Монте Карло”, първи кръг от световния шампионат и след 9-ата скоростна отсечка във втория етап. След нея той имаше време 2.16:42,4 ч., при средна скорост 90,6 км/ч. Успехът на 27-годишният пилот в първия ден на надпреварата се прие като огромна изненада, но той продължи и през втория да показва, че не бива да бъде подценяван. След провала на другите два екипажа на френския тим с двигателите и лидерът беше принуден да сложи резервния мотор, но успя да го запази поне до снощните етапи на тъмно по склоновете на Алпите. По тях втори в генералното класиране, на 26,9 сек. се движеше четирикратният световен шампион Томи Макинен със “Субару Импреса”, а трети - Колин Макрей с “Форд Фокус” - на 1:23,7 мин. Едва след тях бяха Маркус Грьонхолм с “Пежо 206”, Карлос Сайнц с “Форд Фокус” и световният шампион за 2001 г. Ричард Бърнс с “Пежо 206”. От началото на втория етап Льоб успя да запише една победа - в 7-ата скоростна отсечка, но тя го изведе на разлика от над 30 сек., която Макинен не успя да стопи в следващите. Финландецът беше най-бърз в 8-а и 9-а отсечка, а французинът успяваше да финишира не по-късно от 5 сек. след него.

“Всичко върви неочаквано добре, сподели лидерът Льоб. - Имах малки проблеми с гумите в началото на етапа, но имах време да се оправя. Не беше много трудно да спечеля в 7-ата отсечка и да се задържа в челото през следващите. Ще ми трябва обаче доста търпение, за да издържа в този ритъм до края.”

“Осем километра след старта попаднахме на няколко много хлъзгави участъци, разказа пък Сайнц, който има 2 втори места в предишните години на това рали. - Наложи се да правя доста трудни акробатики, за остана на трасето.” Ричард Бърнс пък се оплака, че трябвало да променя реглажите на окачването, за запази устойчивост на завоите.

Голямо разочарование още в началото на деня изживя Петер Солберг със “Субару”. След прекрасните си резултати от първия ден той успя да се приближи плътно до Сайнц и се амбицира да атакува петото място. Тогава обаче направи важна грешка, изхвърча от пътя и загуби минута и 42 сек. Това го измести на 8-а позиция, на над 2,5 мин. зад лидера. “Пежо”-то на Хари Рованпера спря в 9-ото изпитание. Финландецът спря при повреда в окачването, а после го дочупи при опита си да потегли. Роман Креста с “Шкода” пък катастрофира, отпадна от надпреварата, но се отърва без контузии.