Прадядото на Porsche 911 ще бъде предложено на търг това лято и най-вероятно ще се превърне в най-скъпия автомобил от марката, продаван някога, пише CNN

Porsche Type 64 е първият опит на Фердинанд Порше да създаде спортен автомобил, чийто двигател се намира отзад. Това разположение на агрегата намира място по-късно в първия автомобил на марката - 356, както и в 911 по-късно.

Автомобилът ще бъде предложен на търг от RM Sotheby в средата на август в Калифорния. Като един от най-първите опити на Porsche, както и заради директната връзка с 911, автомобилът може да се продаде за между $20 милиона и $25 милиона, според експерти в Hagerty - компания, която застрахова колекционерски автомобили. Това би било най-скъпото Porsche в историята, посочват оттам, като допълват, че до момента такова не е продавано на търг и е трудно да бъде определена цената му с точност.

Досегашният рекорд се държи от Porsche 917, произведено през 1970 г. и станало звезда във филма Le Mans на Стив Макуйн. През 2017 г. то бе продадено за $14 милиона.

Снимка 425176

Източник: RM Sotheby

Type 64 се базира на един от първите дизайни на Порше за достъпен автомобил за германските семейства. Той никога не започва да се произвежда масово, но на базата му след това се появява Volkswagen Beetle.

Порше вижда потенциала за спортен автомобил на тази база. Поставянето на двигателя отзад дава по-голямо сцепление на колелата, които задвиждат автомобила. В ръцете на добър шофьор автомобил със задно разположен двигател може да завива по-добре.

Първият Type 64 е произведен, за да се състезава през септември 1939 г. между Берлин и Рим. Мощността му е 32 конски сили - впечатляващо за времето си.

На 1 септември същата година Германия нахлува в Полша, давайки началото на Втората световна война, а състезанието така и не се провежда. Заводите, които е трябвало да произвеждат Type 64, са започнали да произвеждат возила за военните. Само един Type 64 е бил готов тогава, а по-късно се е появил и втори.

Снимка 425175

Източник: RM Sotheby

Автомобилът, който ще бъде предложен на търг, по принцип е трета кола, но е построен върху шасито на първата, която е пострадала в катастрофа. Втората също е претърпяла инцидент, а по-късно е ремонтирана и сега се намира в музей в Хамбург.

Семейство Порше е успяло да запази точно този Type 64 и е било шофирано от Фердинанд и синът му Фери, който по-късно създава 356.