България е страната с най-много часове по кормуване и най-много пътно-транспортни произшествия. Това заяви за БНР Богдан Милчев от Института по пътна безопасност по повод вчерашния протест на автоинструкторите.

Те се обявиха против заповедта, с която броят на часовете по кормуване се увеличава от 31 на 42, както и против идеята за въвеждане на GPS система за проследяването на обучението. Според тях тези мерки прикриват корупционна схема, при която и инструкторите, и кандидат-шофьорите трябва да плащат на частна фирма, която поема контрола върху процеса.

Автоинструктори: Спират заповедта за увеличаване на часовете за кормуване

Автоинструктори: Спират заповедта за увеличаване на часовете за кормуване

Михайлова заяви, че заповедта, срещу която недоволства част от бранша не е влязла в сила

Увеличаването на часовете е една кръпка, тя не се прави за безопасност на движението, а за контрол над обучението от определена частна фирма, категоричен бе председателят на Съюза на българските автомобилисти Емил Панчев. Той е на мнение, че проблемът не е в броя часове, а в изпита и начините на провеждането му.

От своя страна Васил Жеков, инструктор в Академията за безопасно шофиране, изрази недоумение от възможността изпитът по кормуване да бъде даден "честно или нечестно". По негови думи проблемът бил не в изпита и практиката, нито в броя часове, а в манталитета и липсата на култура на пътя.

Според неговите наблюдения над водачите качеството на обучението у нас не е високо, тъй като редица важни неща изобщо не се учат. "Няма базови умения как се работи с волана. Елементарни неща - как се работи с газта и спирачката - липсват и у хора, които имат самочувствие на опитни шофьори", обясни той.

По думи на Жеков твърдението, че стажът учи, е заблуда. Той подчерта, че в много случаи у хората са изградени погрешни инстинкти.

Корупция при въвеждане на GPS контрола виждат автоинструктори

Корупция при въвеждане на GPS контрола виждат автоинструктори

Промените целели да се облагодетелства частна фирма