Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД с 56 288 лв.
КЗК е установила, че "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети "Смарт", "Екстра", "Премиум" и "Премиум+".
Ответното дружество предлага и рекламира три различни коледни бонуси: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите 6 месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност.
Бонусите - безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора, не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което според КЗК не може се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като "редуциране на общата стойност на услугата".
Заради това комисията е съсредоточила анализа си само върху коледния бонус - ваучер, който се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за някой от пакетите Blizoo.
Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът плаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само до 15 февруари 2011 г.
Така рекламираният и даван бонус може да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето към услугите на ответното дружество, обясняват от комисията.
КЗК определя този начин за промотиране на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като "нелоялно привличане на клиенти".
Според Комисията това е непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене. По този начин се цели привличане на клиенти чрез забранени от закона средства.
lilith
на 02.03.2011 в 11:48:28 #8Абсолютна ГЛУПОСТ!. Това как е нелоялна конкуренция, нали идеята е бенефит за клиента? Защо не глобят ВиВаком за това, че в същия магазин за който са и Ваучерите на Близу, има телевизори които са с 10% отстъпка ако клиента има договор за Виваком ТВ???? А? Единствената разлика е, че с договор от Вива може да вземеш само телевизор, докато с ваучер от Близу, клиента има по-голям избор на стоки с отстъпка.
mechka5
на 01.03.2011 в 18:58:20 #7Няма никакво нарушение тука! Ся тряя Близу да заведе едно дело в Европа и да вземе половин милион компенсация.
silkis
на 01.03.2011 в 17:54:40 #6bluе fаn Те СКАТ са винаги в опозиция като Слави Трифонов иначе ще фалират.Незнам кои ги гледа вече освен някои лумпени.Виж друго си е КНАЛ 3 (Сашо Диков) те са истинска опозиция и защитници на корпоративни интереси.
MiM
на 01.03.2011 в 17:41:06 #5Ще разбиват монопола на мтел/глобул/виваком, ай сиктир от тука...
grosso
на 01.03.2011 в 17:26:43 #4Mike | 01.03.2011 17:21 =============== Ваучерите не са за техни стоки, бяха за Техномаркет, може да е имало и за други магазини.
silkis
на 01.03.2011 в 17:22:14 #3Софиянец Говориш на изус колкото да плюеш.Blizoo = Ал.Петров ако не знаеш.Няма логика в това което казваш.
Mike
на 01.03.2011 в 17:21:00 #2По принцип съм винаги твърдо ЗА глобяване на фирми за нелоялна конкуренция или кофти практики спрямо клиентите си. Но в случая наистина не разбирам, или поне от статията не става ясно, за какво е глобата. Безплатни минути предлагат абсолютно всички мобилни и немобилни оператори, и в това не виждам нищо лошо. Тва че давали 75 лв. ваучер (не става ясно за какво -- за техни услуги, за някой конкретен магазин, купони за хляб или какво?) също не виждам проблем. Е Европа много често като сключваш договор за ДСЛ ти дават примерно WiFi рутер безплатно (не за срока на ползване на услугата, а подарък). Понякога дават и примерно 50 евро бонус, които се приспадат от следващите сметки. Когато имат щанд в големите молове и търговски центрове, често пъти тия 50 евро са ваучер, който можеш да ползваш в рамките на мола (вместо да се приспадат от сметките). И т.н. варианти много. В никое от тия не виждам проблем за мене като потребител...
Софиянец
на 01.03.2011 в 17:11:47 #1Ако не бяхме държавата на Цветанов и Борисов глобата щеше да е с мин. шест нули от смешната сума в момента