Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД с 56 288 лв.

КЗК е установила, че "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети "Смарт", "Екстра", "Премиум" и "Премиум+".

Ответното дружество предлага и рекламира три различни коледни бонуси: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите 6 месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност.

Бонусите - безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора, не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което според КЗК не може се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като "редуциране на общата стойност на услугата".

Заради това комисията е съсредоточила анализа си само върху коледния бонус - ваучер, който се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за някой от пакетите Blizoo.

Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът плаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само до 15 февруари 2011 г.

Така рекламираният и даван бонус може да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето към услугите на ответното дружество, обясняват от комисията.

КЗК определя този начин за промотиране на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като "нелоялно привличане на клиенти".

Според Комисията това е непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене. По този начин се цели привличане на клиенти чрез забранени от закона средства.