"Ще задължим всеки един търговец на дребно на горива, когато издава фискален бон, да посочва на отделен ред акциза, ДДС и цената на горивото без акциз и ДДС. Можем да отидем и по-напред, като включим в касовата бележка и посочване на търговската надценка на горивата".

Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов пред bTV.

Търговците сменят касовите апарати до март 2019 г.

Търговците сменят касовите апарати до март 2019 г.

За това предупреждават от НАП във връзка с новите изисквания

Той поясни, че в късния следобед е имал среща с премиера Бойко Борисов.

Горанов добави, че във връзка с напрежението в обществото заради цената на горивата той ще предложи изменения в Наредба Н-18, по-известна като Наредбата за касовите апарати. Министърът вярва, че тази мярка ще допринесе за по-голяма прозрачност в ценообразуването на горивата в страната ни.

Горанов счита, че с тези законодателни изменения претенциите и притесненията на хората дали пазарът работи или има негласни споразумения или картел, ще бъдат по такъв начин показани в касовата бележка, че всеки човек ще може да сравни ценообразуването на горивата у нас с това в други държави членки на ЕС или в държави производители на петрол.

Протести в страната срещу цената на горивата и оставането на Валери Симеонов

Протести в страната срещу цената на горивата и оставането на Валери Симеонов

За 23-ти пореден ден майките на деца с увреждания поискаха оставката на Симеонов

Министърът на финансите обясни идеята: "Ще посочим в касовата бележка колко е за държавата и колко е за търговеца от цената на горивата". Той посочи, че такава практика вече има, например във фактурите за тока или за топлинната енергия има подробна разбивка на ценообразуването. Владислав Горанов каза още, че акцизът върху течните горива в България е най-ниският възможен, според европейския регламент.

Мартин Димитров: ГЕРБ и БСП удариха малките играчи и цените на горивата скочиха

Мартин Димитров: ГЕРБ и БСП удариха малките играчи и цените на горивата скочиха

Работели в полза на големите играчи в пазара на горива

Той коментира и наложеното от президента вето върху Закона за корпоративното подоходно облагане. Горанов не споделя мотивите на президента. По думите му тепърва предстои в парламента да се решава каква ще е позицията по него. Министърът каза, че тези разпоредби в ЗМДТ, които касаят включването на екологичен компонент в данъка за по-старите автомобили, са една малка и първа стъпка, която да ни сложи на цивилизационната карта на Европа за това каква е ролята на всеки един от нас към обществото. Според него екологичните категории на автомобилите отчитат не само замърсяването, което автомобилът причинява, но и неговата сигурност на пътя.

Финансовият министър коментира и обществения дебат за застраховката "Гражданска отговорност". Той обясни, че с дебата за лимитите на застраховката се цели да се предотврати сериозното нарастване на разходната част на тази система, което би довело до фалит на застрахователи и огромно покачване на цената на "Гражданската отговорност".

ССИ: По-скъпа "Гражданска отговорност" води до финансови сътресения

ССИ: По-скъпа "Гражданска отговорност" води до финансови сътресения

Забавянето на Методиката ще се отрази върху цената на застраховката

"Предлагаме таванът на застраховката да е до далечния кръг от хора и то при доказване пред съда на емоционална връзка и причинени болки и страдания", обясни Горанов.

По отношение на предложенията на КФН за прилагане на системата "бонус-малус" министър Горанов каза, че в този дебат първо трябва да се обединим около това дали по-рисковите шофьори трябва да плащат повече.

По-евтина "Гражданска отговорност" при бонус-малус обещават от КФН

По-евтина "Гражданска отговорност" при бонус-малус обещават от КФН

КФН обсъжда с бранша наредбата "бонус-малус"

Според него важното е да се разбере кой е субектът на риска - шофьорът или автомобилът. Министърът счита, че застраховката "Гражданска отговорност" е на автомобила, защото ако тя трябва да бъде на автомобилиста, тогава всеки, който има свидетелство за правоуправление, трябва да плаща "Гражданска отговорност", независимо дали шофира и независимо дали има лек автомобил.

"Тази тема трябва тепърва да се обсъди и да придобие завършен вид", каза министърът.