Има опасност една от четирите жертви да е дете, съобщи изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков на брифинг в София по повод пожара във влаковата композиция край Червен бряг от тази нощ.
Часове след брифинга стана ясно, че дете няма, но броят на изгорелите пътници се увеличи на 8.

Петков изрази съболезнования на близките на загиналите и пострадалите и съобщи, че БДЖ ще окаже необходимото съдействие.

Всички пътници, както и вагоните са застраховани в Алианц България, каза още Петков.

Влакът е спрян от задействана от кондуктора внезапна спирачка, което доказва, че той е бил на работното си място в кушет вагона, отбеляза шефът на БДЖ.

БДЖ също провежда паралелно разследване на случая, заяви Петков и потвърди, че някои пътници са напуснали горящия влак през прозорците.

Според информацията с която той разполага, това е ставало при спрял влак, а не в движение.

Кондукторът е разполагал със схема, на която са записани имената на пътниците, но тя заедно с билетите е изгоряла.
В кушет вагона е имало 35 пътника, а в спалния 27. Общо в злополучния влак са пътували 150 души, според данните на БДЖ.

Такъв тежък инцидент в българските железници не е имало от 1992 година, коментира още Петков.

За нас е много трудно и необяснимо как за толкова кратко време се е развил пожарът, добави той.

Изгорелите вагони са произведени преди 1980 г., но сравнително скоро са преминали през заводски ремонт.
Единият - през 2006 година, а другия през миналата година.

Кушет вагонът - от където е тръгнал пожарът, е бил на 15 февруари в депо Надежда за последващ технически преглед.
Вагоните са сертифицирани за безопасност, каза още шефът на БДЖ.

И двата вагона са имали по два пожарогасителя.

Отоплителната инсталация е била тип електроотопление, каза Петков.
Той подчерта, че всички елинсталации и всички отоплителни инсталации на влаковете са конструирани със защита.