Миг-21 Боен Миг-21 е паднал в община Панагюрище, съобщи Инфо радио, позовавайки се на Гражданска защита.

Инцидентът е станал по време на учение в 13.25 часа в местността "Панагюрски колони", като самолетът е излетял от авиобаза Граф Игнатиево.

Причините все още не са известни. Пилотът е бил много опитен, а машината - в добро състояние. Ето защо до момента няма никакви версии за това какво може да е причинило инцидента. Според колеги на загиналия пилот, една от версиите за инцидента е той да се е заблудил, тъй като имало ниска облачност, а другата – че нещо му се е случило. Вече е намерена черната му кутия, което ще внесе по-голяма яснота по въпроса.

Районът на катастрофата е отцепен. До мястото се допускат само военни. Установено е, че МиГ-ът се е разбил в остър планински връх, като преди това е закачил клоните на високите дървета. Очевидци твърдят, че самолетът е направил и няколко кръга над град Панагюрище.

По-късно от Министреството на отбраната потвърдиха официално, че по време на тренировъчен полет е загинал майор Анатолий Тодоров Полянков, щурман на Първа изтребителна авиационна ескадрила от Трета авиационна база, летище Граф Игнатиево.

Майор Полянков е изпълнявал полет, на малка височина, със самолет МиГ- 21 БИС, излетял от Трета авиобаза “Граф Игнатиево”. Самолетът е летял в посока гр. Панагюрище и е имало реална опасност да се вреже в сградите на града.

Майор Полянков е роден през 1969 г. в Димитровград. Завършил е ВВВУ “Г. Бенковски” през 1992 г. със специалност летец-пилот. Женен е и има две деца.

Комисия от Главния щаб на ВВС, под ръководството на заместник-началника на ГлЩ на ВВС генерал-майор Младен Казаков, е заминала незабавно за мястото на произшествието, за да го разследва.

Миг-21 Тялото на загиналия е било разкъсано и останките му - разпръсати на голямо растояние една от друга. Военните заявиха, че вече са ги открили. Тази информация обаче беше опровергана от кмета на Панагюрище.

Лично съм виждал загиналия. Той е потомствен пилот, баща му е служил в изтребителната авиация, заяви Началникът на ГЩ на БА ген. Никола Колев при посещението си във Варна, съобщава Днес+.

За съжаление, нивото на прелетените часове не е достатъчно и не съответства на нормативите на НАТО. Тези, които са подготвени да водят бойни действия, имат 40-60 часа годишно, докато нормативите на НАТО са 120-150 часа годишно. В България в добрите години се стигаше до 100-120 часа, допълни генерал Колев.