Основният проблем в БДЖ вече не е финансов, защото се оказа, че парите ги има. Проблемът е организационен и в прословутите обществени поръчки. Това заяви за БНР председателят на синдиката на железничарите в България Петър Бунев.
Той обясни, че въпросните обществени поръчки се бавят дълго време, но са задължителни, тъй като БДЖ е държавно предприятие и няма право да купува директно от магазин или фирма.
Бунев бе категоричен, че днешните условия на работа в железницата са дори по-лоши от тези в миналото.
"Проблемът е в подвижния състав, защото там машинистът изкарва 12-часова смяна. И той трябва да ги изкара в една стара техника, която не знае дали ще стигне от точка А до точка Б. Наистина техниката не е надеждна", посочи той.
По негови думи няма много ремонти, извършвани от външни фирми, които са спечелили обществени поръчки. Бунев уточни, че няма база за основен ремонт на локомотивите, а се прави само "кърпене".
Не се прави качествено, а просто се подменя най-належащото, за да може да се движи локомотивът и той да се пусне пак в експлоатация, защото липсата му не може да бъде компенсирана, ако стои дълго време в ремонт, обясни ситуацията той.
Припомняме, миналата седмица машинисти се срещнаха с ръководството по повод временно спрените влакове заради липса на годен подвижен състав. Срещата беше и по повод средствата, които правителството планира да отпусне на железницата в държавния бюджет за 2020 г.