Дали ще има уволнени служители на БДЖ заради смъртта на деветимата души, които загинаха преди година в пожара във влака София - Кардам, ще коментираме след като приключи официално прокурорското разследване.

Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев, който присъства на заупокойната молитва в Червен бряг в памет на загиналите в пожара девет души.

Плевенският митрополит Игнатий освети и мемориала, който беше издигнат по инициатива на Община Червен бряг до жп линията близо до мястото, където хората загинаха.

През нощта на 28 срещу 29 февруари 2008 г. два от вагоните на композицията на влака София-Кардам се запалиха.

Тогава загинаха 20-годишната Валерия Желева, 25-годишният Даниел Вичев, директорът на Националния археологически институт професор Рашо Рашев, Мая Машева, Стоян Ковачев, Калчо Стефанов, Галина Иванова, Елена Халачева и Антоанета Тодорова.

Петър Мутафчиев поясни, че до момента прокурорската проверка и следствието по случая не са приключили и в Министерство на транспорта няма официално информация за внесени в съда обвинения.

Припомняме, зам.-директорът на отдел Пътнически превози към БДЖ беше обвинен по случая с пожара във влака София-Кардам.

Отговарящият за експлоатация на „Спални и специални вагони" е издал заповед, с която е наредил - „страничните врати на вагона да са заключени: с каре и щифт, с изключение на тази, през която става приемането на пътниците".

Обвинението посочва, че изпълнението на тази заповед на 28 февруари 2008г. към 23:30 ч. е причинило по непредпазливост смъртта на 9 души.

Ако всеки един си свърши работата, по-малко ще бъдат подобни инциденти, подчерта Мутафчиев, цитиран от БНР.

Компаниите, които оперират в транспортната система, трябва да спазват всички условия на сигурност и безопасност, нормативните уредби, техническа безопасност на подвижните средства, категоричен бе министърът.

Относно състоянието на железопътния транспорт, министърът смята, че то е крайно неблагоприятно.

Според програмата на Министерство на транспорта, до 2013 година ще бъдат вложени 4 млрд. лв., както за подобряване на услугите на БДЖ, така и за повишаване на сигурността и безопасността.

Допълнително от оперативните програми по модернизирането на железопътната инфраструктура са предвидени 560 млн. лв.