Дали ще има уволнени служители на БДЖ заради смъртта на деветимата души, които загинаха преди година в пожара във влака София - Кардам, ще коментираме след като приключи официално прокурорското разследване.
Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев, който присъства на заупокойната молитва в Червен бряг в памет на загиналите в пожара девет души.
Плевенският митрополит Игнатий освети и мемориала, който беше издигнат по инициатива на Община Червен бряг до жп линията близо до мястото, където хората загинаха.
През нощта на 28 срещу 29 февруари 2008 г. два от вагоните на композицията на влака София-Кардам се запалиха.
Тогава загинаха 20-годишната Валерия Желева, 25-годишният Даниел Вичев, директорът на Националния археологически институт професор Рашо Рашев, Мая Машева, Стоян Ковачев, Калчо Стефанов, Галина Иванова, Елена Халачева и Антоанета Тодорова.
Петър Мутафчиев поясни, че до момента прокурорската проверка и следствието по случая не са приключили и в Министерство на транспорта няма официално информация за внесени в съда обвинения.
Припомняме, зам.-директорът на отдел Пътнически превози към БДЖ беше обвинен по случая с пожара във влака София-Кардам.
Отговарящият за експлоатация на „Спални и специални вагони" е издал заповед, с която е наредил - „страничните врати на вагона да са заключени: с каре и щифт, с изключение на тази, през която става приемането на пътниците".
Обвинението посочва, че изпълнението на тази заповед на 28 февруари 2008г. към 23:30 ч. е причинило по непредпазливост смъртта на 9 души.
Ако всеки един си свърши работата, по-малко ще бъдат подобни инциденти, подчерта Мутафчиев, цитиран от БНР.
Компаниите, които оперират в транспортната система, трябва да спазват всички условия на сигурност и безопасност, нормативните уредби, техническа безопасност на подвижните средства, категоричен бе министърът.
Относно състоянието на железопътния транспорт, министърът смята, че то е крайно неблагоприятно.
Според програмата на Министерство на транспорта, до 2013 година ще бъдат вложени 4 млрд. лв., както за подобряване на услугите на БДЖ, така и за повишаване на сигурността и безопасността.
Допълнително от оперативните програми по модернизирането на железопътната инфраструктура са предвидени 560 млн. лв.
dddddd
на 01.03.2009 в 03:12:47 #13Penu
Dinamit
на 01.03.2009 в 03:11:29 #12Грешен форум-Извинявам се! Модераторът- моля изтрийте го! По погрешка го сложих в грешнния форум!
Dinamit
на 01.03.2009 в 03:09:25 #11Оф, аман от комплексирани македонци! Не, не ви искаме-подобни изроди които мразят така свирепо всичко българско си имаме достатъчно и у нас-повече не ни требват! Още един комплексиран балкански народ с болни амбиции за "Велика Македония" и това във време на глобализация и премахване на граници-смешници! Я си погледнете голите задници-и колко от така наречените "македонци" си счупиха краката да се пиша българи и да вземат Български паспорт- интересно защо ли след като "Македония" е земен рай и е "велика"- стойте си там. Трябва да ви тръшнем вратата и да ви спрем за НАТО и ЕС- да ви оставим на шиптърите, та да ви дойде акъла в дървените глави! Модераторе-не изтривай това мнение-то е достоен отговор на горните две подстрекателства!
BGFIGHTER
на 28.02.2009 в 20:29:17 #10бгустрем.асебоард.ком
Граф Менте Христо
на 28.02.2009 в 20:01:29 #9Когато 40 годишен влак,ремонтиран за последно забравено от кога и незнайно от кого,тръгва на път с началник влак - Иванчо,който преди всичко се оглежда след коя спирка да се заключи в купето на спокойствие от досадните пътници с кондукторката - Марийка.....само един пожар и само 9 загинали е чиста случайност.
BGFIGHTER
на 28.02.2009 в 19:47:23 #8А трябва да има уволнения и то незабавно!!!
Aдонай
на 28.02.2009 в 19:41:41 #7Джуджето Хаяско е як бизнесмен и прави силни милки.....
chjornajat kot
на 28.02.2009 в 19:19:25 #6Би било чудно ако имаше !
Граф Менте Христо
на 28.02.2009 в 19:04:30 #5Вчера,преминавайки от скучен на още по-скучен канал,спрях за малко и на СКАТ,нацелих един депутат на Атака (бивш следовател)да обяснява подробно цялата предистория и история на трагедията.Моето виждане по темата за пожара съвпада напълно с неговото.Това което не знаех е,че Ники Василев е продал 15-20 годишните спални вагони за скраб по за 60-70 000 и е обрекъл БДЖ да търкаля 40 годишни бракми.
Aдонай
на 28.02.2009 в 18:55:44 #4Ислямокомунизма убива!!!!
bravo
на 28.02.2009 в 18:32:37 #3Герге, най-успешният атентат е бил срещу твоя здрав разум
Penu
на 28.02.2009 в 17:40:06 #2Правителството одобри насоките за развитие на държавните железници 29 Януари 2009 За повишаване на качество и сигурността на предлаганата услуга в жп сектора тази година ще бъдат инвестирани близо 450 млн. лв., до 2013 г. вложенията ще надхвърлят 4,8 млрд. лв. 449,5 млн. лв. ще бъдат инвестирани тази година в жп сектора, за да бъдат постигнати европейските изисквания за качество и сигурност на предлаганата транспортна услуга. Правителството одобри днес насоките за развитие на държавните железници до 2013 г. и финансовите разчети към тях. Общата сума на инвестициите за периода е 4,839 млрд. лв. Колко души са пътували с влак през последните 10 години? Колко души са виждали товарен влак през последните 10 години, като не се смятат тези дето возят руда за фалиралото Кремиковци? Дай боже кризата да ни оттърве от тази бездънна яма на милиарди левове,наречена БДЖ!
Penu
на 28.02.2009 в 17:28:06 #1П Р О Т О К О Л № 128 На 22.01.2009 г. от 14.45 ч. се проведе редовно заседание на Комисията по транспорт и съобщения. То бе открито и ръководено от председателя на комисията господин Йордан Мирчев. ПРЕДС. ЙОРДАН МИРЧЕВ: Ананиев, не ни баламосвайте! Миналия път отказахме да включим този текст. Вие, противно на закона, назначихте заместник-генерален директор. Сметната палата ви наказа, както и министерството, и сега търсите отдушник. Не ми говорете, че тези текстове от 5 реда се пишат 4 месеца. Аз питам: това ли са проблемите на железниците? Приемам условно, че част от текстовете са евроинтеграционни. За всичко останало в момента има създадена работна група, ще работим изцяло за промяна в закона. Защо клиентите бягат от БДЖ и отиват при частни спедитори и частни превозвачи? Защо вие правите разходите, а те прибират парите? Румен Ангелов постави въпроса: една година от пожара във влака. Изприказваха се милиони приказки как ще се промени нормативната уредба и практиката. Дайте нещо! Аз се радвам, когато другите променяха непрекъснато транспортните закони, съдържателно, за развитие на бизнеса, а вие давате множествено число на заместник-генералните директори. Множественото число ще го променим тогава, когато с новия закон кажем мястото на транспортното строителство отделно ли е или е в инфраструктурата. И тогава ще сложим един заместник-генерален директор, втори – да управлява това строителство и т.н. Не може държавата да дава 500 млн. лв. за транспортната ж.п. структура, това да е държавно предприятие и 25% от парите да се губят. Това искаме от вас. Не може железницата да работи за частните спедитори и частните превози. Защо са по-евтини и защо се търсят – на това трябва да се отговори с един нов закон.