Sony отчита много силно търсене при предварителните поръчки на своята нова конзола PlayStation 5 (PS5) - най-чаканата конзола през последните години в света на геймърите.

Технологичната компания отново се прицелва в първата позиция в надпреварата с конзолата на Microsoft - Xbox Series X, за да ускори растежа на търсенето на игри в световен мащаб с пускането на новото си устройство на 12 ноември, пише Reuters.

Sony регистрира толкова много предварителни продажби на PS5 през първите 12 часа в САЩ, колкото предшественикът PS4 е отчел през първите 12 седмици, посочи в интервю Джим Райън, изпълнителен директор на Sony Interactive Entertainment.

Sony продаде повече от 100 милиона PS4 устройства и има за цел да убеди потребителската си база да закупи новото устройство с нови и примамливи игри като "Spider-Man на Marvel: Miles Morales", която идва с подобрена графика, звук и обратна връзка чрез нов контролер.

Битка на титаните: PlayStation 5 срещу Xbox Series X

Битка на титаните: PlayStation 5 срещу Xbox Series X

Коя конзола ще бъде по-желана? Преглед на техническите спецификации, дизайните и бизнес стратегиите зад двете устройства

Пускането на PS5 идва в разгара на пандемията Covid-19, която даде тласък на компаниите за игри, но също така наруши мрежите за търговия на дребно, разработването на игри и веригите за доставка по целия свят.

"Възможно е не всеки, който иска да закупи PS5 в деня на пускането на конзолата, да може да го направи", посочи Райън, добавяйки, че компанията работи на максимален темп, за да осигури доставки на устройството в магазините по света в края на годината.

Очаква се утре Sony да отчете нарастваща тримесечна печалба от игри, след като потребителите на PS4 преминават към изтегляния с по-висок марж. Същевременно прогнозата за PS5 е то да бъде първото устройство от следващо поколение, което не тласка игралното подразделение до годишна загуба през годината на стартиране.

Най-накрая стана ясна цената на Xbox Series X

Най-накрая стана ясна цената на Xbox Series X

Конзолата от ново поколение на Microsoft ще излезе на пазара на 10 ноември

Sony е изградила мрежа от собствени студия, произвеждащи ексклузивни заглавия, с цел да отблъсне конкуренти, включително Xbox на Microsoft и някои други участници, които сега ще трябва да се борят значително повече за продажбата на устройствата си.

"Разработването на игри от средните и големи производители е невероятно сложно и трудно за правене", посочва още изпълнителният директор на Sony. По думите му компанията е научила много уроци в продължение на годините, които са допринесли положително за осигуряването на старта на PS5.

Анализаторите обаче поставят под въпрос до каква степен разширяването на търсенето на игри, задвижвано от блокирането на потребителите вкъщи, ще продължи.

PlayStation 5: Sony показа конзолата си от следващо поколение

PlayStation 5: Sony показа конзолата си от следващо поколение

Конзолите се оказаха устойчиви на икономически сътресения. Но как ще повлияе коронакризата на пазара?