Въпреки че за първите десет месеца производството на автомобили в Бразилия нарасна на годишна основа с 2,7% до 2,7 млн. броя, през ноември тенденцията се обръща и техният брой се срива с над 7% на годишна основа (до 227 455 единици), показват данните на местния регулатор Anfavea, предаде Zero Hedge.

Същевременно от началото на годината износът се свива стремоглаво. Само през последния месец той се е понижил със 7,9% на годишна основа, а през първите десет месеца на 2019 г. се срива с 33,2% спрямо същия период на миналата година.

Вашингтон не се е отказал от мита върху европейските автомобили

Вашингтон не се е отказал от мита върху европейските автомобили

Изявлението идва ден след обявяването на ставки върху внос за $2,4 милиарда от Франция

Бразилия е един от най-големите автомобилни производители в света, а в страната са представени почти всички големи брандове. Данните не са учудващи на фона на рецесията, в която се намира страната от началото на 2019 г. и предвид факта, че автомобилният отрасъл изпитва затруднения през последните няколко години, припомня Zero Hedge.

Глобално автомобилният сектор също изпитва сериозни затруднения заради спада на покупките на нови автомобили и очакванията за наближаващата глобална икономическа рецесия. "Продължаващото забавяне вероятно ще доведе до стагнация на глобалния растеж, тъй като глобалната търговия ще продължи да се забавя и през 2020 г.", пишат от изданието.

Световната автоиндустрия изпраща ужасна година. Какво означава това за производството?

Световната автоиндустрия изпраща ужасна година. Какво означава това за производството?

Има малка вероятност активността и продажбите на коли да се възстановят през 2020-а

По-рано днес стана ясно, че властите в Бразилия са предприели мерки, които могат да доведат до подобряване на състоянието на отрасъла. Сред тях е планираното търговско споразумение с Парагвай, което ще елиминира митата при търговията на автомобили между двете южноамерикански държави.