През първите шест месеца на годината Renault е успяла да продаде 1,256 млн. автомобила глобално, което формира спад от 35% на годишна основа, сочи последния доклад за продажбите на самата компания. Като цяло пазарът е надолу с 28%, което означава, че френският производител се представя по-зле от средното.

От компанията отдават този спад на затварянето на икономиките, като именно в страните със стриктни мерки срещу коронавируса се наблюдават най-тежките спадове на сделките с нови автомобили Renault. През юни все пак се наблюдава лек ръст на продажбите им, но дори от самата компания признават, че той не се дължи на естественото търсене от страна на потребителите, а на правителствените субсидии за закупуване на нов автомобил.

От днес Renault има нов шеф

От днес Renault има нов шеф

Лука де Мео доскоро бе главен изпълнителен директор на Seat

В Европа продажбите за групата са надолу с 41,8%, докато пазарът се свива с 38,9%. Най-тежък удар понася брандът Dacia, чиито продажби се понижават с 48,1%. В Русия продажбите се понижават с 23,3% (въпреки че компанията остава пазарен лидер с 30,2%), в Индия с 49,4%, в Бразилия с 39% и в Китай с 20,8%. Все пак прогнозата им е оптимистична.

"Започваме второто полугодие с много голям обем от поръчки, задоволително равнище на инвенториите, ръст на цените в цялата гама от превозни средства и с новия E-TECH хибрид, който е уникален в своя сегмент и който вече е добре приет от потребителите", каза членът на изпълнителния борд Денис ле Вот.

Тази технология присъства в много от моделите на компанията, включително новите Clio Hybrid, плъгин хибрида Captur и плъгин хибрида Megane Estate.

Renault съкращава 15 хил. и затваря заводи

Renault съкращава 15 хил. и затваря заводи

За 2019 г. компанията отчита първа загуба от десетилетие

Докато като цяло продажбите на Renault са надолу, електромобилът Zoe бележи значителен ръст при продажбите, които достигнаха 42 хил. бройки или с 38% повече спрямо същия период на миналата година. В Европа той дори се превърна в най-продаваната кола от началото на годината с темп на растеж от 50% на годишна основа и общо почти 38 хил. продадени броя.