Чешкият автомобилен производител SKODA обяви, че глобалните продажби на марката през 2019 година са достигнали ниво от 1.24 милиона единици. Това е с 0.9% под показанието за 2018 година, но е шестото поредно годишно с повече от 1 000 000 реализирани единици.

Като основна причина за понижението в бизнеса си през изминалата година, от SKODA посочват продължаващият спад в търсенето на нови автомобили в Китай.

На останалите пазари марката отбелязва стабилен ръст от 5.3% до ниво от 960 700 продадени автомобила, като в Европа и Русия компанията записва рекордно представяне с подобрения от съответно 5.8% и 8.8%. Само през изминалия месец, търсенето на продуктите на SKODA в глобален мащаб се е увеличило с 9.1% до ниво от 114 700 коли.

От SKODA отчитат ръст в продажбите си от 7% до 520 500 автомобила през 2019 година в Западна Европа, като само през декември бизнесът се е подобрил с 23% до 42 200 коли. Показанията за Централна и Източна Европа за 2019 година също бележат ръст- с 1.3% и 8.9%, до съответно 215 800 и 50 200 единици.

Най-продаваната кола на SKODA през изминалата година е OCTAVIA (363 700; -6.3%), след което се подреждат FABIA (172 800; -9.5%), KODIAQ (171 800; +15.1%), KAROQ (152 700; +32.0%), RAPID (142 100; -25.8%), SUPERB (104 800; -24.2%), KAMIQ (64 600; +131.8%), SCALA (39 100; нов модел) и CITIGO (31 200; -20.3%), информира auto-press.net.

Снимка 461442

Източник: Skoda