"За мен е необяснимо желанието на доста хора да се опитат да обяснят случката с проблеми в пътя. Той е проектиран съгласно нормите, които сме работили тези години. Проектът е от 1998 година, няма такова нещо, че сме строили по съветски норми. 20 години работим с еврокодове, а преди това сме работили с правилници, които са базирани на немските правилници"

Това каза бившият председател на УС на Българската браншова камара "Пътища" Румен Йовчев за "Денят ON AIR" на Bulgaria ON AIR" по повод на трагедията ма АМ "Струма".

Попитан дали ако мантинелата е отговаряла на европейските изисквания, хората са щели да останат живи, той отговори, че не е убеден в това. 

Няма осми спасен, жертвите на огнената катастрофа на "Струма" са 45
Обновена

Няма осми спасен, жертвите на огнената катастрофа на "Струма" са 45

Българските служби искат списък с имената на завърналите се в РСМ в другите три автобуса

"Не съм убеден, въпреки че не съм следовател. Представете си че върху тази шина на еластичната ограда се сложи още една шина. Височината щеше да стане с още 40,50 см. по-висока и автобусът щеше да се разреже на две. Този силен пламък не може да се получи от нафта. Безспорно пожарът е възникнал от искрите, след като е бил върху еластичната ограда", каза Йовчев.

Той е убеден в качественото изпълнение на строителните дейности и разясни някои детайли по тях.

"Той е скоростен път, защото не е приет с акт 16. А той не е приет, не защото не е качествен, а защото не е завършила отчуждителната процедура. А тези процедури винаги са били с проблеми. И с новите правила това нещо вече е решено, така че може да се съобщава строителство, без да са завършили отчуждителни процедури. Този участък е направен с доста добро качество от македонската фирма "Гранит" и контролът е бил от Луи Берже, допълни Йовчев. Има важна подробност - там няма коловози, както има масово по повечето пътища. Защото основата е много добра. Не може да обвиним само строителя на Лот 1, в Лот 2 започнаха същите проблеми. Лот 3, където гръцка фирма строи", подчерта експертът.

Той припомни още, че от догодина ще имаме 1,5 млрд. лв. за пътища. А това според него е сериозна сума.

"През последните години в Русенско бяха ремонтирани около 140-150 км. при 500 км. пътна мрежа в тази област. Това означава около 15% на година - прекрасно. Има пари - пътищата се оправят. Ако продължим с този темп, след 3 години в Русенска област пътищата ще бъдат прекрасни, така че парите са много важни", категоричен е Румен Йовчев.

Работна група от РСМ ще помага за транспортирането на ранените на АМ "Струма"

Работна група от РСМ ще помага за транспортирането на ранените на АМ "Струма"

Както и на тленните останки на загиналите

Припомняме, че от 52-ма пътници в македонския автобус, 45-ма са починали при катастрофата, а 7 ранени са в "Пирогов".

Македомските власти разследват фирмата-превозвач "Беса Транс", за която вече стана ясно, че е допускала системни нарушения.