Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е възобновила производството по искането на "Нова броудкастинг груп" АД за пълно придобиване на дяловете от "Нет инфо", става ясно от съобщение на интернет страницата на регулатора.

Сделката влезе за първи път за одобрение през март на миналата година - месец, след като чешкият милиардер Петр Келнер сключи сделка с шведския гигант MTG за покупката на "Нова телевизия". В последствие обаче КЗК блокира придобиването, а последващият съдебен спор прекрати временно и сделката за "Нет инфо".

Сега двете жалби срещу решението на регулатора да забрани на Келнер да придобие "Нова" са оттеглени.

"Нова броудкастинг груп", която в крайна сметка бе придобива от братята Кирил и Георги Домусчиеви срщеу €185 милиона, притежава 70 процента от "Нет инфо". Останалите 30 процента са собственост на "Дарик Нюз" от 2013 г. насам.

"Нет инфо" е една от най-големите дигитални медийни и технологични компании в България, която достига до 79% от Интернет потребителите в страната. Компанията е една от най-големите групи на интернет пазара у нас, с много силни позиции в рекламния бизнес.

В нея влизат популярни сайтове като електронната поща АБВ, платформата за видео споделяне Vbox7, информационните сайтове Vesti.bg и Dariknews.bg, сайтът за прогноза за времето Sinoptik.bg, както и спортният Gong.bg.

Компанията притежава мажоритарен дял в сайта за групово пазаруване Grabo.bg и в онлайн магазина Trendo.bg, както и миноритарен дял в broshura.bg.

Срещу пълното придобиване има и критики. Още през март на миналата година "Изиадс" - една от големите платформи за реклама в България - изрази негативно становище.

"Считаме, че придобиването на едноличен контрол води до установяване/засилване на господстващо положение, което значително би попречило на ефективната конкуренция на пазара на интернет реклама, от една страна поради големия процентен дял на обема интернет реклама, която генерира дружеството, и от друга поради вече прилаганaтa в официалната рекламна тарифа на "Нова броудкастинг груп" АД комбинирана отстъпка", казват от рекламната платформа.

Междувременно чешкият милиардер Петр Келнер, който успя да придобие активите на Telenor в България и няколко други страни в региона, се насочва към компанията-майка на bTV.

"Нет инфо" с над четвърт милион глоба за нова заблуждаваща реклама

"Нет инфо" с над четвърт милион глоба за нова заблуждаваща реклама

Дружеството бе санкционирано от КЗК по две обвинения