Американският производител на електрически автомобили Tesla води преговори с южнокорейската компания LG, за да я направи основен източник на батерии за завода си в Шанхай.

С този ход компанията на Илън Мъск иска да диверсифицира източниците, които я снабдяват с компоненти за превозните средства. В момента основният доставчик на батерии за колите на Tesla е японската Panasonic. Батериите, които американският производител купува от LG, ще бъдат първоначално използване за колите Model 3, произведени в завода в Шанхай, пише Reuters.

LG увеличава производителния си капацитет на батерии и оптимизира някои от работните си процеси, за да може да произвежда различен модел батерии. В момента компанията основно произвежда автоматични батeрии, които се използват масово, но като един от най-големите производители в сектора, не е трудно да промени гамата си и да предложи нови модели.

Tesla обаче няма да се откаже от батериите на Panasonic, а ще работи съвместно с двете компании, както и с други местни производители за в бъдеще.

Tesla има тайна лаборатория за батерии, за да не зависи от Panasonic

Tesla има тайна лаборатория за батерии, за да не зависи от Panasonic

Компанията на Мъск иска да е независима от външни доставчици

LG подписа договор с китайския доставчик на кобалт Huayou и с производителя на литий Tianqi, тъй като иска да увеличи присъствието си на пазара в страната. Южнокорейската компания дори обмисля да изгради джойнт венчър дружество с производителя на батерии Greely.

Китай вече е премахнала така наречения "бял списък", в който се включват препоръчителните доставчици на батерии. В него през 2015 година не влизаха чуждестранни фирми, тъй като азиатската страна искаше да подпомогне местното производство.

През ноември миналата година главният изпълнителен директор на Tesla Илън Мъск заяви, че компанията ще произвежда всичките си батерии в завода в Шанхай и иска да диверсифицира своите източници.