Самолет „Еърбъс" на ирландската авиокомпания „Еър Лингус" е бил ударен от мълния по време на излитането от летище в Дъблин, предаде АП.
Веднага след удара пилотът е взел решение да се върне на летището. Самолетът се е приземил успешно, като няма пострадали сред пътниците и екипажа.
Инцидентът е станал, когато лайнерът „Еърбъс А320" е набирал височина след излитането и се е намирал на височина около две хиляди метра.
Самолетът е изпълнявал курс от Дъблин за Лондон.
Инцидентът става дни след като при удар от мълния се разби също „Еърбъс" на „Ер Франс" над Атлантическия океан.
After Shock
на 09.06.2009 в 01:45:35 #6Самолет не може да падне, ако е ударен от светкавица. Самолетът, както и лекият автомобил са цилиндри създаващи ефекта на „Фарадеевият кафез”. Какво представлява той? Фарадей доказва експериментално това свойство така: Некомпенсираните заряди се разпределят само по повърхността на проводниците. В куха не заредена метална сфера Фарадей внася метално топче с отрицателен заряд. Когато зареденото топче е вътре в сферата, върху нейните вътрешна и външна повърхност се индуцират заряди с противоположен знак и стрелката на свързания със сферата електроскоп се отклонява. Положението на стрелката не се изменя, когато топчето се допре до сферата. Тя остава неподвижна и след извеждането на топчето.Опитно се проверява, че топчето и вътрешната повърхност на сферата не са заредени. Оттук следва изводът, че при допира отрицателния заряд на топчето изцяло неутрализира индуцираните върху вътрешната повърхност на сферата положителни заряди. Заредена остава само външната повърхност на сферата с отрицателен заряд, който е равен на първо началния заряд на топчето. Следователно целият заряд, който сферата получава от топчето, се разпределя само по нейната външна повърхност.
Transporter
на 08.06.2009 в 08:53:59 #5По статистика тия Еърбъс падат най-често според Гугъл.Последните години се повозих на бая такива - винаги със страх Дано да ги преглеждат повече в европа тия самолетчета преди излитане
CMbpT2
на 07.06.2009 в 11:34:35 #4Зачестиха,щото журналята сега душат за всяка авариика,всекидневно се отменят полети или закъсняват заради всекви дреболии,ама сега ги пишат по-често за да има медиен шум
morskiq
на 07.06.2009 в 09:21:33 #3Защо зачестиха случаите с тези самолети? ЕС не ни разрешава криви краставици да ядем, а техните самолети си летят с дефекти
ПРОТОТИП
на 07.06.2009 в 06:31:30 #2Какъв е този Аерофлот бе?!? И какви са тези заключения за френския самолет???
bravolog
на 07.06.2009 в 05:33:15 #1Ко стаа с тез Еърбъси Май ще почна да ги избягвам...и без тва са мноо тесни.