Новият руски изтребител от пето поколение Т-50 не успя да излети за поредния демонстративен полет на авиосалона в Москва МАКС 2011.
В официално изявление, цитирано от „Новости", се казва, че в момента на засилването по пистата се забелязали отклонения в работата на автоматиката по десния двигател. Това накарало летецът-изпитател Сергей Богдан - който не е пострадал, да отложи излитането и при 100 км/час прекратил изпитанието.
Наблюдавалите демонстрацията коментират, че на полосата се видяло леко припламване, след което новият изтребител спрял с разгърнат спирачен парашут.
Експерти обаче заявяват, че при външен оглед не са забелязани повреди по самолета.
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 00:04:55 #26Серсем | 22.08.2011 18:16 както винаги смислен отговор.
iridium2009
на 22.08.2011 в 12:22:12 #25Руското оръжие е най велико, създава се за победа и отбрана.Американските авиопроекти..скъпи и ненужни, пълнят само гушите на евреите с пари, а и гейовете в амер.армия не могат да се бият истински, /освен в леглото де/.Скъпи англоевреиски проекти така си останаха неразбрани и неизползваеми......стелт Ф118/свалиха един в Сърбия,1999,а уж невидим беше.?/...Б2 самолета крило, Коман4 хеликоптера, ф 111 равен,...и толкова още скъпи и ненужни оръжия, само за парад.Сега Русия е във възход,а Сащ във упадък духовен, финансов и косми4ески..
Комуняга
на 22.08.2011 в 11:24:20 #24http://www.youtube.com/watch?v=6y88vWjjwYM
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 10:39:23 #23^3DAttack, гледам нищо не си казал по темата, то не бяха миг-ове, то не бяха ф-15, сега за телекомуникационни спътници говориш - ами кръгла 0 си, приканих те съвсем сериозно да напишеш нещо за двигателите, темата е интересна - вместо това почна да говориш за спътници Помня си един път как ни убеждаваше колко общо си имал с авиацията, сега разбрах - единствената връзка между теб и авиацията са авиошоутата Наред с това че си един комплексиран отпадък със завиден мозъчен недоимък, доста ме кефи как на всяка новина свързана с Русия губиш контрол върху волевия си сфинктер и се насираш обилно в гащите, след което явно подтикнат от лек срам и угризение правиш жалък опит да демонстрираш безпристрастност и обективност с тъпизми "тук не става дума за Русия или САЩ а за авиация и космонавтика". Наистина ли си толкова наивен и си мислиш, че заблуждаваш някого, освен себе си? "аз викам да свършиш нещо полезно .. тая сутрин.." - за мен не бери грижа, което върша си го върша за себе си, мисли го ти - избягал си от селото, но селото не е избягало от теб, дет се вика колкото и да си далече от блатото - ще продължиш да си крякаш
mrKrastev
на 22.08.2011 в 03:15:50 #22Големата работа станало че възникнал дефект. Еми като е възникнал ще го поправят. Пръдльовци
mrKrastev
на 22.08.2011 в 03:14:58 #21абе турски пръдли кога направите боен самолет 5-то поколение тогава ще говорите навремето правехте някакъв смешен ф16 по американски патент на ишлеме и общо взето само сглобявахте и правехте дръжките и прозорците и бяхте много "велики" а сега не смеете да ръмжите като коте по лъвовете котето на което му се иска да е лъв
dk
на 22.08.2011 в 02:43:40 #20Ще го дозпипат, не се безпокойте и не злорадствайте предварително. Естествено е при засечев проблем да се спре полета ако е възможно. Не им берете грижата. В българия стопъти се опитват да правят коли и нищо не става, тръгнали да прюват по чуждите самолети.
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 02:41:37 #19Я по-добре ни просветли примерно за 117М/117С/117, твоя лай сме го чували, направо да съжали човек че е споменал Ф-22 , кажи нещо интересно по темата, дай да научим нещо ново за ПАК-ФА, или тва е ерес?
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 02:35:24 #18Ти си бил екстремно жалка картинка даже забелязвам и репертоар си имаш, всеки път едно и също - миг-29, ф-15, руснаците това, американците онова и традиционен финал с препоръка за статията на Александър Петров - да те цитирам от други постове искаш ли? Смени плочата бе паляк, а и направи сериозен пропуск - за разлика от друг път, сега се отклони от pattern-а - забрави да споменеш, че статията е от Криле Абе ако не беше толкова жалък щеше да си забавен но за жалост си поредния висящ във форума сдухан самотник - емигрирал органичен отпадък получаващ остри и неконтролируеми хемороидни пристъпи при ключови думи "Русия", "ПАК-ФА", "МиГ", "Су" и т.н.
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 01:34:33 #17ами ако имаш линк под ръка прати да прочетем с какво точно е летял при първия си полет, аз също чета редовно форума на Сухой, иначе в момента е със 117, като по-любопитното е, че според Виктор Чепкин вече разполагат с 2 двигателя 5-то поколение - 117 и "тип 30" - вторият е модернизирана весия на 117 с тяга 15-25 процента повече. Отделно от тези два ще има и 129.
Micky
на 22.08.2011 в 01:22:13 #16Първия полет твърдо не беше на "Люлка" - по инфо от форумци работещи в Комсомольск на Амуре!
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 01:10:45 #15Хм, имаше всякакви писания но мисля че винаги си е бил 117 - през януари 2010 г. го изпитаха на Су-27М, след което на 29 януари 2010 г. с този двигател ПАК-ФА прави първия си полет.
Micky
на 22.08.2011 в 01:00:18 #14До колкото знам и двата образеца са с АЛ-41Ф ("Изделие-117"). ---------------- До колкото виждам здраво са обновили уикито Първоначалните полети бяха на междинен мотор, не на "Люлка"... Сега не ми се рови из руските форуми, пък и не виждам смисъл. Ако са сложили АЛ-ката - браво. Бързо пипат момците. И лошо че тя прави проблеми. Предимно за експорт е все пак
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 00:59:51 #13Micky | 21.08.2011 23:09 част от интервю с генералния конструктор на НПО Сатурн: Для военной авиации мы создали два двигателя, один — для самолета "Су-35", второй — для российского самолета 5-го поколения "Т-50". Первый — "117С" — в основном предназначен для экспорта. Он попроще с точки зрения аэродинамики, а самое главное — ориентирован на самолеты с традиционным вооружением, подвешиваемым на пилонах снаружи фюзеляжа, не имеющим сильных ограничений по габаритам. Такие схемы применяются на самолетах 4-го поколения, экспортируемых в Индию, Малайзию. Второй двигатель — "117" — хотя и отличается всего одной буквой в названии, существенно более продвинутый двигатель — это уже настоящий двигатель 5-го поколения. От недоброжелателей иногда можно слышать, что в двигателе 5-го поколения должны быть такие-то лопатки, такие-то материалы, сверхскоростные роторы, а у вас этого нет… Ничего подобного, все это лишь способы достижения цели. А цель единственная — увеличение удельной тяги, то есть отношения тяги двигателя к его весу. Например, самый первый реактивный двигатель Архипа Михайловича Люльки весил 1350 кг и имел такую же тягу, то есть его удельная тяга была равна 1. В двигателе 4-го поколения, "АЛ-31Ф", удалось уже добиться удельной тяги 8,7, а для машины 5-го поколения этот показатель равен 10. Новый двигатель обеспечивает сверхзвуковую скорость самолета в бесфорсажном режиме. Что это дает? Если раньше истребитель летел до цели соскоростью 700 км/ч, то теперь — в два раза быстрее. Наш "117" сегодня уже летает на двух "Т-50".
nqkoi_drug_
на 22.08.2011 в 00:29:05 #12До колкото знам и двата образеца са с АЛ-41Ф ("Изделие-117"). По-нататък се планира да се замени с "Изделие 129" който ще е с по-голяма тяга. Относно АЛ-41Ф1С или "Изделие 117С", който е с по-слаб от АЛ-41Ф мисля че го планираха за Су-35С. Ако имаш друга информация прати линк да прочетем.
Micky
на 22.08.2011 в 00:09:21 #11На мен лично неприятно впечатление ми прави не помпажът при сравнително новия АЛ-41Ф1, а това да имаш на въоражение над 160 ултраскъпи боклука от 5-то поколение с безброй много проблеми и на всичкото отгоре никой от тях да не лети от няколко месеца. ------------------------- За Ф-22 съм съгласен - супер скъп, хипер секретен, трудно се държи във въздуха.... За мотора на птичката не съм съгласен (или съм пропуснал новината). ПАК-ФА не е снабден с АЛ-41.
nqkoi_drug_
на 21.08.2011 в 23:19:16 #10Micky | 21.08.2011 22:09 Възможно е да има намеса някакво външно тяло - гарги, боклуци. "Один из главных экспертов в области боевой российской авиация, комментируя данный инцидент, сообщил РИА Новости, что самолет проходит испытательные полеты. "Это нормальное явление, когда самолет по сложным погодным условиям - большая влажность - прекращает полет, учитывая акцент на безопасность людей, которые находятся на авиашоу", - отметил эксперт." И все пак да не правим офтопик - темата засяга Русия, т.е. зелена светлина за отрепките да поплюят - форумната терапия им излиза по-евтино отколкото да си набавят антипсихотици.
Micky
на 21.08.2011 в 23:09:47 #9Помпаж на ОВТ двигател в такъв елементарен режим?!? Не звучи добре. Че как тогава ще форсира на отрицателните скорости? Възможно е да има намеса някакво външно тяло - гарги, боклуци. Но пък това означава че въздухозаборниците не са довъшени и ги няма защитите или са били вдигнати по незнайни причини.... Драма си е! Малка щом минава без жертви, но драма От друга страна знаем че не са това двигателите за серийната машина. То и планера кой знае колко ще е същия, но като сменят двигателите вече би трябвало да са наред нещата
Велзевул
на 21.08.2011 в 20:16:38 #8За една година от прототип до пред-сериен демостратор! Нормално е да има дозикусуряване, все пак и двигателите са напълно нови! И не е станала повреда или катастрофа, ами отклонение от нормалната работа... Това, че пилота и контролния екип не са продължили излитането може само да говори добре за тях!
Мяф
на 21.08.2011 в 18:43:29 #7http://youtu.be/n3cCopXDNs4