185 милиона лева са разплатени по ОП „Регионално развитие" за последните три месеца. Ръстът на плащанията спрямо същия период за миналата година е 80 %. Това заяви регионалният министър Десислава Терзиева по БНР.

По думите й парите от еврофондовете трябва веднага да се вливат в икономиката, като се дава възможност на бенефициентите да работят спокойно за реализацията на проектите.

При встъпването в длъжност на Терзиева на АМ „Марица" работата е била спряна. Спешно е бил разработен план за спасяване на лот 1 и лот 2 на магистрала „Марица".

Според Терзиева на този етап няма риск да загубим пари от Европа по този проект. Работи се също и по магистралите „Струма" и „Хемус". И трите магистрали са приоритетни за правителството проекти. До края на септември ще бъде готова програмата за ремонтиране на малките пътища през 2014 г.

В област Монтана за първи път от много години се работи активно за подобряване на пътната мрежа", каза регионалният министър.

На територията на областта се изграждат или рехабилитират общо 55 км. пътища или това са близо 10 % от пътната мрежа в областта. Близо 47 млн. лв. ще е инвестицията в обходния път на град Монтана, чието строителство започна днес. Участъкът е с дължина 12,5 км. и е част от Трансевропейски коридор номер 4.

Започнало е проектиране и на скоростния път Видин - Монтана. Той ще бъде изградена по изцяло ново трасе, което ще започне да се изгражда през новият програмен период 2014 - 2020 г. Дължината му е близо 126 км., а индикативната стойност е около 500 млн. евро. Друг обект, който ще стартира в Северозападна България догодина е обходният път на Берковица. През 2014 г. ще се инвестира приоритетно в ремонта на 2-ро и 3-то класните пътища, които са в най-лошо състояние.

В политиката на министерството при обществените поръчки за избор на строител най - ниската цена няма вече да е водещ критерий за спечелване на търга. Най-ниската цена по думите на министър Терзиева се отразява на качеството и това е показала и практиката. Една от целите на ЗОП ще бъде да се извадят на светло подизпълнителите на големите строителни компании. В момента практиката е големите фирми да сключват договори за доставка, но всъщност „доставчиците" реално се явяват подизпълнители. С промените в по-голяма степен ще се гарантират навременните плащания към подизпълнителите, а от там и на работниците, завърши министър Терзиева.