Инж. Дончо Атанасов, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", се противопостави на това АПИ да бъде въвличана в политически разправии.

Дончо Атанасов посрещна лидера на БСП Корнелия Нинова, Елена Йончева и други депутати социалисти при внасянето на искането им за извършване на анализ на проби от 46 точки от четири български магистрали.

БСП предлага да плати анализа на 46 проби от 4-те магистрали

БСП предлага да плати анализа на 46 проби от 4-те магистрали

Ако не връщат 40% от бюджета на властта, пътищата ще са изрядни, каза Йончева

"Има пътни участъци, които са строени преди 30 години, други са ремонтирани преди 15, други - преди 10. Една голяма част от отсечките, включително и по новите автомагистрали, някои отсечки са минали вече и гаранционния период", каза Атанасов.

Той определи като абсурдни твърденията, че фирмите връщат 40% от стойността на бюджета за пътната настилка на управляващите, тъй като на Балканския полуостров строителите предлагат най-ниските цени.

Той отчете, че по чисто официални данни АПИ строи по 3 100 000 евро на километър за разлика от Сърбия, където е 5 млн. евро на километър.

"Никога и по никакъв повод ние не сме нарушавали качеството на българските пътища", категоричен е той, като отчете през последни 3-4 години са изградени 350 км на автомагистралите, рехабилитирани са хиляди километри пътища.

Шефът на "Трейс груп" дал на сина си да изследва асфалта на пътя убиец?

Шефът на "Трейс груп" дал на сина си да изследва асфалта на пътя убиец?

Нанков потвърди, че е възможен конфликт на интереси

Той е категоричен, че АПИ не се страхува и не притеснява от никакви проверки, от когото и да било, защото агенцията работи по два основни закона - Законът за пътищата и Законът за устройство на територията. Тези два закона дават нормативната база и указват кой може да прави проверки, кога и по какъв начин.

Атанасов чака да се излъчи експертна група от юристи, икономисти и инженери, които в един професионален дебат да търсят законови, нормативни и технически действия, с които да се запази авторитета на България.

"Трейс груп" прехвърли отговорността за проекта край Своге на АПИ

"Трейс груп" прехвърли отговорността за проекта край Своге на АПИ

В писмо до медиите

Припомняме, на 6 ноември 2018 г. от БСП настояваха за техническа експертиза на проблемните пътища. Още същия ден от АПИ определиха бившия шеф на агенцията за председател на Дончо Атанасов да разследва сам себе си - той ръководеше агенцията, когато са правени въпросните ремонти на пътищата.

За техническа експретиза на пътищата се заговори след катастрофата край Своге, когато на място загинаха 17 души, а по-късно жертвите достигнаха до 21. Тогава редица експерти поставиха под съмнение дали пътят е изграден както е било по план, а разследващите взеха три вида проби.

Малко след това получиха отговор от АПИ. В отговор Нинова заяви, от АПИ хвърлят прах в очите и че е абсурдно да не може да се прави проверка на вече построен път. Левите не са съгласни строителят сам да определи коя лаборатория да го провери.

На следващия ден от столетницата уточниха, че искат проверка на пътищата, строени и ремонтирани по време на трите мандата на Бойко Борисов, а не 40 години по-рано.

Проверка на пътя край Своге установи, че в пътя е имало варовик - съдържание, което не се вписва във формулата за пътна настилка.