БоингНовата авиокомпания “Балкан Еър Тур” започна настаняването в своя административна сграда. Авиокомпанията ще използва бившата административна сграда на Държавно предприятие “Ръководство въздушно движение”, която се намира на летище София. Това ще улесни синхрона на дейността й по организацията и планирането на полетната програма, с тази на обяванета в ликвидация авиокомпания “Балкан”, съобщават от пресслужбата на транспортното министерство.

Късно вечерта на 4 ноември - понеделник, в Главна дирекция “Главна въздухоплавателна администрация” е получен трибуквеният код, под който новата авиокомпания е регистрирана в ИКАО. Той е LZB. Позивните на самолетите й ще бъдат ВТ – Браво, танго /Балкан Тур/.

За четвъртък - 7 ноември, е планирана работна среща на ръководството на новата авиокомпания със сдужението но ИАТА агенции в България.

Подготвя се, и в скоро време ще бъде обявен, конкурс за униформи на персонала на новата авиокомпания.

Междувременно стана известно, че синдиците на “Авиокомпания Балкан” са предложили анекс към споразумението за съвместна дейност с новосъздадения превозвач “Балкан Еър Тур”. В документа се предлага новата компания да започне дейност незабавно, като “Балкан” й предостави своята полетна програма.

“Балкан” има интерес новият превозвач да започне работа възможно най-бързо, твърди синдикът Христо Моллов.

В анекса, изпратен до транспортното министерство, се предлага разходите по съвместната полетна дейност да са за сметка на “Балкан Еър Тур”, а ако има печалба, тя да се дели 50:50 процента. Но за ноември ръководството на “Балкан” очаква загуба от близо 85 милиона долара. Новата авиокомпания трябва да покрие и застраховките на самолетите, предлагат синдиците.

“Балкан” вече е анулирал полетите си за Москва, за целия месец ноември, обединени са полетите за Лондон и Париж, Париж и Брюксел и Франкфурт – Берлин. Ако анексът не бъде подписан, националният превозвач ще продължи да редуцира полетите, за да намали разходите си, казаха от ръководството.

От Министерството на транспорта и съобщенията отговориха, че не могат да се ангажират със срок, в който предложеният анекс ще бъде подписан и дали изобщо ще се подпише