28% от участниците в национално представително проучване на агенция IPSOS България от февруари тази година смятат, че бирата е модерна напитка, а повече от 1/3 от запитаните бирата е предпочитана напитка.

31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Много от българите смятат пивото за напълно натурален и нискокалоричен продукт.

Проучването е направено по поръчка на Съюза на пивоварите в България, като допълнение към ежегодния отчет, който правят на дейността си.

Това означава, че 1 460 700 от пълнолетните българи подкрепят това твърдението, че пивото е актуалната напитка, а 1 878 000 от населението на страната над 18 г. или 36 % от анкетираните определят пивото като най-подходящото за тях питие.

Повече инвестиции, въпреки по-малките продажби отчитат за 2014 г. от съюза на пивоварите в България. Компаниите, които членуват в браншовата организация, са вложили общо 73 025 000 лв. в капиталови инвестиции за развитие на индустрията. За сравнение през 2013 г. тази сума е била 57 000 000 лв.

В същото време миналата година тези компании са реализирали продажби в размер на общо 4 873 350 хектолитра пиво или 5% по-малко спрямо отчетените през 2013 г. количества - 5 116 180 хектолитра.  Част от намалението се дължи на дъждовния и относително хладен летен сезон.

Пивопроизводителите продължават активно да разширяват портфолиото си, като предлаганите от тях нови опаковки и разфасовки бира през 2014 г. са над 20. През миналата година членовете на Съюза на пивоварите са позиционирали на пазара и 10 нови марки: Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling  Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.