Движението по новия пътен възел, който се изгражда на кръстовището на Софийския околовръстен път с бул. „Сливница", частично се пуска днес. Лявото локално платно се въвежда в експлоатация. То осъществява директната връзка с Калотина. По този начин движението значително ще се облекчи, информират от Агенция „Пътна инфраструктура".

До момента трафикът се е осъществявал двупосочно в дясното локално платно. Поради тази причина в пиковите часове се образували задръствания.

От „Пътната агенция" поясняват, че пътният възел е най-голямото съоръжение от проекта за изграждане на Лот 1 на Западната дъга. Той е проектиран на три нива, като по този начин ще се осигури безконфликтно преминаване през пътната връзка. Освен това се очаква да се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик, както и да се увеличи безопасността и сигурността на движението.

Първото ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява кръгово кръстовище. То ще преразпределя движението в четири посоки - към Калотина, на север, към кв. „Люлин" и в посока към началото на автомагистрала "Люлин".

Естакада представлява най-горното ниво. По нея движението ще се отвежда директно от бул. „Сливница" към пътя за Калотина.

Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива - при свързването на бул. "Царица Йоанна" с Околовръстното.

От АПИ обясняват, че като се пусне движението, ще бъде отворен фронт за работа по довършването на естакада „Сливница". По цялото трасе на обекта щяло да се работи с удължен работен ден, като са ангажирани 45 души, 21 строителни машини и 25 товарни автомобила. Цели се да се навакса забавянето, което било причинено от дългите отчуждителни процедури и проведените в обхвата на трасето археологически разкопки.

На 90 % са готови големите пътни съоръжения. Изкопните работи били завършени почти на 100 %, а насипите - на 80 %. Полагането на асфалта, поставянето на мантинелите, знаците и маркировката трябва да приключат до края на октомври.

3 км е общата дължина на трасето. Включват се изграждането на два пътни възела с две естакади, два моста над река Какач и реконструкция на съществуващото кръстовище на бул. „Сливница" и кръгово кръстовище с бул. „Царица Йоана".

Стойността на договора за строителство е 47 820 000 лева.