През януари 2015 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 4.8 пункта спрямо равнището си от октомври 2014 година. При населението в градовете увеличението е 4.0 пункта, а при това в селата - с 7.3 пункта. Това показват данните на Националния статистически институт (НСИ), цитирани от Money.bg.

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните 12 месеца, както и очакванията им за следващите 12 месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

В сравнение с октомври 2014 г. се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните 12 месеца и в очакванията им за следващите 12 месеца.

Потребителите продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.

По отношение на безработицата в страната през следващите 12 месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.

Последната анкета отчита леко подобрение (от 3.3 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Малко по-позитивна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола" през следващите 12 месеца.