Мостовете пред Русе са в предаварийно състояние. Нужен е основен ремонт на Дунав мост 1.

За това предупреди областният управител на Русе Стефко Бурджиев по време на среща с депутати от региона, като МРРБ вече е информирано.

Дунав мост, който миналата пролет отбеляза 60-тата си годишнина, също е амортизиран и се нуждае от основен ремонт. Преди 6 години беше направена частична рехабилитация, но сега има проблеми в 4 от сводовете.

Министерството на транспорта на Румъния отделя 30 млн. евро за много сериозен ремонт на Дунав мост. Той предвижда и подмяна на носещите плочи по трасето му, защото състоянието им е трагично, каза още Стефко Бурджиев. Според него крайно време е и България да вземе мерки.

Нашата страна наскоро подмени асфалтовото покритие, но това далеч не е достатъчно, При изграждането си мостът е оразмерен за много по-малко натоварване, отколкото поема в днешно време.

„Сарайският мост, намиращ се на изхода на Русе, пък е подпрян с носещо скеле, вече 10-15 години и също е в предаварийно състояние. Ако не бъдат взети мерки, подходите на Русе могат да се окажат затворени", предупреди Стефко Бурджиев, съобщава БНР.

На срещата с депутатите областна управа представи няколко проекта с обществено значение за Русе, за които трябва да се търси финансиране. Сред тях е проектът за градска железница, който да свързва Русе с Източната промишлена зона, Индустриалния парк и град Мартен. Обсъдено бе и разширяването на пътя Русе-Бяла-Велико Търново, където на ден преминават по 2000 тежки камиони. Бурджиев предлага да се направи трилентов път, докато МРРБ е за изграждане на магистрала. Предлага се също така да се направят кръстовища на две нива на пътищата Русе-Разград и Русе-Силистра, които да облекчат трафика