Стен Аск В продължение на три години шведските туристи в България се увеличиха и тази година 65 000 шведи са ни посетили. Това каза посланик Стен Аск на първата среща на инвеститорите със седалище Швеция “Дюни груп” с българските хотелиери. През 2002 г. шведските инвестиции били най-големи. Аск лично установил изключителното развитие в областта на туризма в последните 4 години.

Продажбите на “Дюни груп” стигнали до 1 млн. евро. “Дюни” са символ на изключителен дизайн, групата има 10 центъра за продукция и 28 екипа по света, подчерта шведският посланик при представянето на новите инвеститори. Те работят в сегмента “представяне на храната” за професионални пазари.

Развитието в туризма ще дойде от интеграцията между държавните, обществените и частните инвестиции. Това заяви току-що завърналия се от Лондонското туристическо изложение “Travel market” зам.министър на икономиката Димитър Хаджиниколов. Българските проблеми в тази област били в обслужването и географията на туризма.

България е една от най-красивите страни в Европа, пейзажът, морето и хората били прекрасни, но защо всички закъсняват на важни срещи с по 20-30 минути, учуди се генералният директор на хотел “Радисън САС” Джон Григ.

Шефът на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин го репликира в кръга на шегата и дипломацията, че Господ си знае работата: не може да даде и хубава природа, и ред и дисциплина.