При светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра, безалкохолните - 23 калории, а тъмните - около 58 - 60 kcal, коментират от Съюза на пивоварите, позовавайки се на общоевропейски мониторинг за доброволното етикетиране на бирените опаковки.

Над 98% от произвежданото пиво и над 95% от дистрибутираните бири у нас вече имат върху етикетите си списък на съставките и енергийната стойност. Информацията предоставят производителите на бира, членове на Съюза на пивоварите върху бутилките, кеновете и кеговете си, съобщиха от Съюза на пивоварите.

Така върху приблизително 750 милиона бирени опаковки се откриват разбираеми, сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки.

До 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове.

От Пивоварите на Европа информират, че етикетите на 60 % от бирата в страните от ЕС съдържат информация за калориите. 85% от пивото на стария континент вече е с данни за съставките. Постигнатото е резултат от доброволния ангажимент на пивоварните за предоставяне на хранителна информация за бирата, който стартира преди 3 години.

През септември влиза в сила меморандум за разбирателство с ЕК, с който този ангажимент на европейската бирена организация публично се официализира. Към меморандума, подкрепен от пивоварите, могат да се присъединят всички компании и асоциации от сектора на алкохолните напитки, стига те напълно да подкрепят документа и включената в него инициатива на етикетите на напитките да се изписва информация както за съставките, така и за енергийната стойност.

Според генералният директор на Европейската потребителска организация (BEUC) Моник Гойенс "Жизненоважно е хранителната информация и списъците със съставки да бъдат предоставяни на потребителите върху етикетите на алкохолните продукти в съответствие с Регламента за предоставяне на информация за храните на потребителите (1169/2011)".

Според представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в 9 европейски страни, над 86% от респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща хранителна информация на 100мл. за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг хранителен продукт.

74% от потребителите в ЕС считат, че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% - информация за енергийната стойност, а 71% - пълен списък на хранителната информация. Интересът на потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи количества.

Според еврокомисаря по въпросите на здравеопазването и безопасността на храните Витянис Андрюкайтис тази информация е в интерес на общественото здраве и на потребителите.

Темата за информирането на потребителите бе широко обсъдена и на току що приключилия тридневен Форум на Пивоварите на Европа, състоял се в Атверпен, Белгия, където участваха над 1000 представители на пивоварния бранш от цял свят. 72 лектори от 21 страни и потребителските предпочитания, и техническите постижения в пивопроизводството.

Биреният форум се организира паралелно с 37-ия Конгрес на Европейската пивоварна конвенция (EBC) - едно от най-важните технически и научни събития в пивоварния сектор в Европа. EВС споделя опита на най-добрите изследователски компании и майстори на бирата, като представя разработването на световни методи за съвременен контрол на качеството на бирата, нейното производство и суровини.

Пивоварите на Европа представлява интересите на над 9500 пивоварни, като в организацията членуват националните асоциации на 29 европейски държави. Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е член на Пивоварите на Европа от 2008 г. Членове на СПБ са: "Болярка - ВТ" АД, "Бритос" ЕООД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг България" АД, "Ломско пиво" АД, "Доровски инвест" ООД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.