КНСБ започва подписка за ефективна стачка в БДЖ
От 1994 година досега са съкратени повече от 20 хиляди души в двете компании, а сега се носят слухове за нови съкращения от 5 до 10 процента.
Никой не води статистика как това се отразява на сигурността на движението, защото не е изгодно за работодателите. Като пример синдикалният лидер посочи случаят в Лъкатник, когато локомотив дерелира заради земно свлачище. <п> Ако един кантонер обхожда два, а не 15 км, това нямаше да се случи, коментира Денев.
Двете компании дължат на работниците заплати и социални плащания за 30 млн. лева. Не се спазва подписаното споразумение от 17 декември миналата година, 5-ти месец се бави финализирането на преговорите за Колективния трудов договор.
Липсва и ясна визия за развитието на двете компании, каза още Димитър Динев. По думите му подписката за национална стачка ще започне след Гергьовден.