Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществена информация, засягаща клиентите. Става въпрос за информацията, че при закупуване и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Това съобщават от комисията.

В бъдеще телекомът нямало да има право да прилага въпросната нелоялна търговска практика. До 30 000 лв. е санкцията, която предвижда Законът за защита на потребителите за такова нарушение.

КЗП е извършила проверка в офис на мобилния оператор, при която е установено, че коректната информация относно сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя фигурирала единствено на интернет страницата на телекома.

В търговския обект било налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги. Според него картата се деляла на два периода - активен и допълнителен, пасивен.

В активния период абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране). В допълнителния период е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последния 13-и месец).

Според старите условия, ако клиентът презареди с 10.00 лв. картата си, активният й период се удължава с една година, а пасивният с един допълнителен месец.

От КЗП посочват, че на практика дружеството предлагало въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите. Те са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност - 12 месеца. Те обаче не са актуални.

Така търговецът създавал погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея. От своя страна това пък водело до решение за покупка, което е взето под влияние на заблуждаващата практика.