„Не предвиждаме реформата да бъде съпътствана от грубо и необосновано съкращение на хора".
Така транспортният министър Данаил Папазов успокои железничари в Пловдив, с които обсъди проблемите в сектора.
Той увери, че усилията ще са насочени към реформа чрез инвестиции.
Папазов представи изготвената оздравителна програма за железницата, която е разделена на три части - краткосрочна, средносрочна и дългосрочна. „Целта е да се стабилизира железницата и да се развива, за да се превърне в предпочитан транспорт", каза министърът и обясни, че това се прави, защото железницата няма единствено социална функция, инвестицията в нея има и екологично измерение.
Един от приоритетите в програмата е споразумение за разсрочване на задълженията на „Холдинг БДЖ". Разговорите с кредиторите ще са в началото на септември. Важен елемент е атрактивното и активно предлагане на жп услугата. Това, по изчисленията на Папазов, ще доведе до привличането на повече пътници и товари. За целта е нужно преструктуриране и модернизация на сектора, въвеждане на нови технологии. Сред промените в оздравителната програма е предвидено възстановяване на търговските звена на „Пътнически превози" и на „Товарни превози".
„Задължително е клиентите да могат да получат точна информация за предлаганите услуги", заяви министърът и уточни, че за да се развива пазарно „БДЖ Товарни превози", трябва да подобри логистиката си и да развива транспортната услуга „от врата до врата".
„В най-скоро време в сектора ще се извърши административна реформа, която да гарантира връзките между отделните звена в железницата, за да могат те да работят ефективно. Необходимо е разместване на персонала от по-малко натоварените звена към по-натоварените", каза още Папазов.
Като стъпка напред за железницата ще посоча изграждането на интермодален терминал Пловдив. Проектът ще създаде нови работни места и ще повиши стандарта на живот на хората в региона.
Папазов запозна присъстващите железничари с основните приоритети в ж.п сектора за следващия програмен период на Оперативна програма „Транспорт", свързани с региона. Това са рехабилитацията на ж.п. линията Пловдив - Бургас (три отсечки се реализират сега, останалите са планирани след 2014 г.) и завършване модернизирането на цялото железопътно направление от сръбската до турската/гръцката граници (Драгоман - София - Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница).
x-man
на 09.08.2013 в 16:10:44 #3Това ми звучи като.... "Ще ви го вкарваме големия, но с възелин... и няма да болИ чак толко."
smart
на 09.08.2013 в 01:31:56 #2Лъжат като дърти циганки само и само да им се разминава. Папазов : "За да се развива пазарно „БДЖ Товарни превози", трябва да подобри логистиката си и да развива транспортната услуга „от врата до врата". Алооо- кво означава това, че влакчето ще ме закара до входа на блока ли? А ще може ли кретените като вас така да развият услугата, че влакът да ме замъкне и до 12-ия етаж на блока ми, че пътувам с много багаж ? Идиотите нямат почивен ден, ама и тези дето им вярват на глупостите си го заслужават. Ние наистина сме малък, но много прост народ.
rudy
на 08.08.2013 в 20:43:37 #1още наляти пари и загубени, типично комунистически разхищения на чужди пари