„Не предвиждаме реформата да бъде съпътствана от грубо и необосновано съкращение на хора".

Така транспортният министър Данаил Папазов успокои железничари в Пловдив, с които обсъди проблемите в сектора.

Той увери, че усилията ще са насочени към реформа чрез инвестиции.

Папазов представи изготвената оздравителна програма за железницата, която е разделена на три части - краткосрочна, средносрочна и дългосрочна. „Целта е да се стабилизира железницата и да се развива, за да се превърне в предпочитан транспорт", каза министърът и обясни, че това се прави, защото железницата няма единствено социална функция, инвестицията в нея има и екологично измерение.

Един от приоритетите в програмата е споразумение за разсрочване на задълженията на „Холдинг БДЖ". Разговорите с кредиторите ще са в началото на септември. Важен елемент е атрактивното и активно предлагане на жп услугата. Това, по изчисленията на Папазов, ще доведе до привличането на повече пътници и товари. За целта е нужно преструктуриране и модернизация на сектора, въвеждане на нови технологии. Сред промените в оздравителната програма е предвидено възстановяване на търговските звена на „Пътнически превози" и на „Товарни превози".

„Задължително е клиентите да могат да получат точна информация за предлаганите услуги", заяви министърът и уточни, че за да се развива пазарно „БДЖ Товарни превози", трябва да подобри логистиката си и да развива транспортната услуга „от врата до врата".

„В най-скоро време в сектора ще се извърши административна реформа, която да гарантира връзките между отделните звена в железницата, за да могат те да работят ефективно. Необходимо е разместване на персонала от по-малко натоварените звена към по-натоварените", каза още Папазов.

Като стъпка напред за железницата ще посоча изграждането на интермодален терминал Пловдив. Проектът ще създаде нови работни места и ще повиши стандарта на живот на хората в региона.

Папазов запозна присъстващите железничари с основните приоритети в ж.п сектора за следващия програмен период на Оперативна програма „Транспорт", свързани с региона. Това са рехабилитацията на ж.п. линията Пловдив - Бургас (три отсечки се реализират сега, останалите са планирани след 2014 г.) и завършване модернизирането на цялото железопътно направление от сръбската до турската/гръцката граници (Драгоман - София - Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница).