30 часа кормуване за вземане на книжка са абсолютно недостатъчни и съм възложил на експертите да ми предложат промяна. На мнение съм, че трябва да върнем полигоните по време на обучението. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски, коментирайки какви мерки ще вземе след последните ужасяващи катастрофи по пътищата.

От министерството заявиха, че предложенията все още са в работен вариант, пише "Труд". В момента според наредбите задължителните часове по кормуване са 31, а тези по теоретична подготовка - 40.

В България задължителните часове по кормуване през 80-те години на миналия век бяха 36, но по-късно бяха намалени на 24 часа, а от десетина години са 31 часа.

Има най-различни варианти - 35, 40, дори 50 часа обучение. Но имало и много гласове против, защото така оскъпяването на шофьорския курс става много голямо, обясниха експертите.

Обмисля се идеята у нас да се въведат по-съвременен тип полигони, на които може да се имитира управление на колата в различни условия: преминаване от суха върху мокра или заледена настилка, каране върху пясъчна основа. Проблемът обаче е, че в България няма такива съоръжения. Малкото оцелели от едно време полигони у нас са обикновени асфалтирани площадки с колчета.

От бранша на школите за автоподготовка обаче възразяват срещу механичното увеличение на часовете за кормуване. Според шефа на Асоциацията на фирмите за авто-мотоподготовка Йонко Иванов това няма да реши проблемите с недообучените шофьори.

"31 часа са напълно достатъчни за повечето хора да усвоят основните умения, но проблемът е, че има фирми, които провеждат само 20-ина часа обучение и дори по-малко. Просто това им позволява да направят курсовете по-евтини", каза Иванов.

Школите се контролират от изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" към транспортното министерство, която издава лицензите за дейността им.