Нашата ангажираност е огромна. За първи път поставяме образованието в центъра на това, което правителството е поело като ангажимент. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който приветства участниците в заседанието на Координационното звено по Механизма за съвместна работа на институциите за връщане на децата в училище.

3000 отпаднали деца са върнати в училище

3000 отпаднали деца са върнати в училище

Според Томислав Дончев маргинализацията е голям проблем

Борисов изрази своята увереност, че това усилие и съвместна работа на институциите е най-доброто за страната в дългосрочен план.

"Над 700 млн. лв. се вложиха в образователна инфраструктура. Това са огромни пари. Никога не са давали такива. С по 330 млн. сме поели ангажимент повече да даваме на година за учителите", заяви министър-председателят.

22 хиляди деца повече в клас, посочи Борисов и попита можете ли да си представите как изглеждат 22 хиляди неграмотни деца?

"Истината е в това - учителят се помни цял живот. Каквото ни даде в първите години на образованието, това след това формира и всяка една човешка личност", напомни Борисов.

Екипи посещават децата, отпаднали от образователната система

Екипи посещават децата, отпаднали от образователната система

Очаква се и нов информационен продукт

"Поощрявайте хората, стойте зад тях. Няма по-добро дело от това, което правим в момента", доволен е министър-председателят.

От своя страна вицепремиерът Томислав Дончев отчете - свършихме много работа, предстои да свършим още повече. "Нашият основен проблем е да се борим с неграмотността. Неграмотността като перспектива ражда още неграмотност, ражда бедност, ражда и безредици", заяви Дончев. Предвид спецификата е необходимо мобилизирането на целия държавен апарат, посочи вицепремиера.

"Нашата главна задача не е просто да върнем децата в клас. Нашата главна задача е да ги задържим там", настоя още Дончев.

По думите му все още имаме доста случаи на родители, които живеят в чужбина или така наречената епизодична миграция - ходят -връщат се, това е един от най-големите ни проблеми.

Имаме голям дял на децата от семейства, които нямат отношение към образованието, които не чувстват родителско, нормативно задължение, бих казал в много случаи те не знаят, че трябва да осигурят на децата си задължително обучение в предучилщна и училищна възраст, обясни той.

Дисциплиниращи наказания за грешката в класирането след 7 клас

Дисциплиниращи наказания за грешката в класирането след 7 клас

Министърът не се нае да предвижда точните наказания

Работата по механизма показа, че когато институциите работят заедно има успех. Бих казал, че това са безпрецедентни институционални усилия. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той отчете, че през годината са работили 1100 екипа с 11 хиляди учители, извършени са над 200 хиляди обхода по места, близо 24 хиляди деца са включени допълнително в образователната система, малко над 2 хиляди са вторично отпаднали. "Нетният резултат е бих казал дори изненадващ за самите нас. Това не означава, че сме решили проблема, макар и значителна крачка първата година, която направихме е малка", коментира Вълчев.

Той визира още, спекулациите от страна на опозицията за социално-икономически причини и исканите социални помощи, каквито има за първи клас и за втори, трети и четвърти клас. "Механизмът показа, че основните причини са културни. Нежаланието да се посещава училище, незаинтересованост, а в някои случаи откровено спиране от ходенето на училище", коментира още просветният министър.

Вътрешният министър Валентин Радев потвърди, че това е първият най-важен приоритет на правителството. "Имаме още много работа да свършим. Тези, които са отвън да ги вкараме буквално за ръчичка в училищата и в предучилищната", заяви Радев.

Младежите у нас "убиват" свободното си време в почивка, не и в самоусъвършенстване

Младежите у нас "убиват" свободното си време в почивка, не и в самоусъвършенстване

Свободното време на младежите на Балканите е отредено основно на интернет

"Ние от МВР сме много мотивирани и се опитваме да направим така, че тези дечица да влязат там, а не след това да преследваме престъпници. Без значение от каква социална група са. Работим с всички, където и когато е поискана помощ от МВР. Това не е основната ни дейност, но е една от най-важните", заяви Радев и допълни, че това е една от най-перспективните задачи пред обществото в момента.