Министърът на образованието Николай Денков подкрепя въвеждане на зелен сертификат за учителите, педагози и непедагогически персонал. Това обяви той днес на брифинг във ведомството. Министърът е говорил със здравния си колега Стойчо Кацаров за преходен период, в който учителите да решат и ако искат да се ваксинират - или да докажат, че са преболедували, или да се тестват всяка седмица с един от двата вида тестове, свързани със зеления сертификат.

Това е идеята за следващия период, заключи министърът. Зеленият сертификат няма да засяга учениците.

МОН дава на главния прокурор фиктивни ученически лагери за 8 млн.лв.

МОН дава на главния прокурор фиктивни ученически лагери за 8 млн.лв.

Става въпрос за 293 000 фиктивни почивки

Денков отново коментира какво е решението на МОН за начина, по който да се преминава от редовно в дистанционно обучение.

По думите му - това ще се обсъди днес в 14 ч. на среща в МЗ.

Но има предложение за нова формула, тъй като директорите са срещнали трудности в решението кога да минават класовете на дистанционно обучение.

А именно - при 20% отсъстващи ученици или 30% в паралелки с дистанционно обучение. Директорите казват, че е по-трудно да се следят болните ученици, затова решихме, че трябва да им дадем число, което лесно могат да измерят и ако преминат числата - да се преминава към ротация, поясни идеята Денков. Крайните решения затова какви точно да са мерките със затварянето са на МЗ, категоричен е Николай Денков.

Ако в общината има висока заболяваемост - 750 на 100 000 - тогава може да се затвори изцяло училище, да се мине онлайн, ако е тъмночервена зона в областта, но в училището има ниска заболяваемост - тогава ротация, обясни още той.

Министърът коментира и решението на Министерство на здравеопазването за затваряне на частните образователни центрове. Това е тяхно решение, ще се съобразим с него. Цялата идея на ротационния принцип е да няма смесване на паралелки, камо ли на ученици, МЗ има основание, това решение е правилно. Освен това в нашите насоки има йерархия на най-важните образователни дейности, очевидно е, че извънкласните са важни, но не колкото задължителния учебен материал", поясни Николай Денков.