Родителите са със значително мнозинство, гласовете им са за присъствено обучение. Натрупаха се и много месеци обучение в електронна среда. Най-доброто обучение е присъственото. Най-доброто педагогическо взаимодействие е в класната стая.

Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев в Шумен, където откри STEM център за иновативно обучение в СУ "Йоан Екзарх Български".

По думите му продължителното обучение в електронна среда води до демотивация за учене, до обездвижване, до натрупване на психическо напрежение.

Ние сме длъжни да направим всичко възможно за максимум присъствено обучение, доколкото е разумно. Случаите се покачват, но не е с големи темпове, успокои той.

Учители и родители настояват за дистанционно обучение и затворени заведения в страната

Учители и родители настояват за дистанционно обучение и затворени заведения в страната

Цитират данни за заболеваемостта

Убеден съм, че този ще бъде последният труден месец. През следващите дни ще имаме по-добра епидемична ситуация. Апелът ми е да се спазват мерките, подчерта още Вълчев.

При откриването на иновативния център, той заяви, че миналата година са финансирани модерни кабинети в 150 училища.

Тази година ще има в още 120 и ще имаме близо 270 училища с модерни STEM центрове, допълни министърът.

Вълчев уточни, че това са кабинетите по физика, химия, биология и математика. По думите му там е и най-голямото предизвикателство да се провокира интереса за учене на днешното поколение ученици.

Когато те са в модерна среда учат много повече и мотивацията им е по-добра, смята Вълчев.

Таня Михайлова: Имаме всички условия за присъствено обучение в училищата

Таня Михайлова: Имаме всички условия за присъствено обучение в училищата

Следим внимателно ситуацията, увери зам.- министърът

Той подчерта, че това, което им се иска да се случи в образователната система, е всички училища да имат такива STEM центрове. Планирали сме го, отбеляза образователният министър.

Днешното поколение ученици не само в България, но и по целия свят по-трудно се мотивират да учат науки с повече задълбочаване и повече абстрактна интелигентност и в този случай помагат много повече техниката и иновативните методи на преподаване, посочи Вълчев.

МОН иска повече присъствено обучение

МОН иска повече присъствено обучение

Според Вълчев това можело да стане с повече ваксинирани

След това министърът откри и първия училищен STEM център в област Търговище. 

Иновативният учебен кабинет в училището в с. Зелена морава е изграден по Национална програма "Изграждане на училищна STEM среда". Той е оборудван с най-новите технологии, необходими за преминаване към иновативно обучение, насочено към придобиване на практически умения и учене чрез забавление в областта на природните науки, дигиталните технологии, инженерното мислене и математиката. Модерният център разполага с роботи за програмиране, преносими компютри, интерактивен дисплей и софтуер за управление на класна стая. В него са обособени кътове за учене, за разговори и социализация, за учене чрез преживяване и зелен кът. Целта е учениците да се чувстват свободни да генерират собствени идеи и практически да прилагат преподавания материал, да учат и придобиват умения чрез преживяване. Кабинетът ще се използва за обучението на всички 87 ученици в училището, което е средищно. Общата стойност на проекта е 50 хил. лв.

По Национална програма "Изграждане на училищна STEM среда" ще бъдат изградени и оборудвани STEM центрове в още 4 училища в област Търговище.

Вълчев уточни, че 60 млн. лв. са отделени за училища, които са отдалечени от областните градове. 

"С 2 милиарда лева сме увеличили средствата за образование през последните 4 години. Близо милиард и 400 лева са за учители. Основната част от средствата отидоха за увеличение на учителските заплати. Това беше и най-важното. Следващата година учителските заплати трябва да се поддържат 125% от средните за страната, за да привлечем повече млади хора", заяви образователният министър и допълни, че през последните години се отчита увеличение на кандидат-студентите за обучение по педагогически специалности.