Седем от водещите вериги за търговия с бързооборотни стоки в България са инвестирали повече от 3,8 милиарда лева и са наели около 5500 нови служители през 2017 година. Това показва анкета на Сдружението за модерна търговия, в което участват въпросните вериги.

Основната част от тези вложения са били насочени към разширяване на мрежата обекти на компаниите Kaufland, Billa, Lidl, dm, МЕТРО, T-Market и Deichmann на българския пазар.

Към края на 2017 г. посочените компании имат повече от 430 магазина в цялата страна. От тях Billa разполага с най-много обекти - общо 115. На второ място е Lidl с 92 магазина. Следват dm със 72 филиала, T-Market - с 65, Kaufland - с 56, Deichmann - с 22 магазина и МЕТРО с 13 обекта.

Участниците в анкетата работят с над 1000 български производители, сочат от Сдружението. От тях няколко десетки изнасят успешно на външни пазари в резултат на партньорството си с търговските вериги.

Повече от половината от стоките във веригите са на български производители, показва анкетата. При някои от тях този дял достига 75%.

Към края на 2017 година 26 български компании успешно реализират продукцията си във филиали на търговските вериги в чужбина, допълват от сдружението.

Веригите Kaufland, Billa, Lidl, dm, МЕТРО, T-Market и Deichmann дават работа на общо 18 600 души у нас, а за една година броят на служителите им се е увеличил с 5430 души.

"Търговските вериги допринасят за развитието на пазара на труда и понижаването на безработицата и чрез създаването на работни места в компаниите от екосистемата, която обслужва техния бизнес като фирми за почистване, охрана и поддръжка", твърдят от сдружението.

Изпълнителният директор на сдружението Йордан Матеев посочва, че всеки месец през магазините на само шест от членовете на сдружението минават почти 14, 5 милиона души. Според него това е показателно за доверието на българските потребители. С навлизането си у нас компаниите от модерната търговия създадоха един нов модел на пазаруване, който е изцяло в полза на клиента", уверява той.