Porsche представи новата версия на своето GT3 RS, която както обикновено дебютира в емблематичния си ярко зелен цвят.

Очаква се това да е последната модификация на актуалното поколение на 911, която разполага с 20 к.с. повече от своя предшественик. Благодарение на своя 4.0-литров 6-цилиндров атмосферен боксерен двигател, автомобилът вече разчита на мощност от 520 к.с., които са налични при 8250 об/мин.

Снимка 339041

Източник: Porsche

Увеличението в мощността - спрямо предишното 911 GT3 RS, е било абсолютно наложително за инженерите на Porsche, тъй като през миналата година обикновеното GT3 бе обновено и вече разполага с 500 к.с. А както добре знаем, в автомобилният свят броят на "конете" под капака има голямо значение.

Засега нищо не се споменава за въртящия момент на колата, но имайки предвид, че предишното GT3 RS разполагаше с 460 Нм, може да заключим, че неговият наследник би имал малко повече.

И докато обикновеното Porsche 911 GT3 може да бъде закупено както с ръчна, така и с автоматична скоростна кутия със седем предавки, по-спортно ориентираната RS версия ще се предлага само с автоматичната PDK трансмисия с два съединителя.

Снимка 339040

Източник: Porsche

Благодарение на новите "коне" под капака, Porsche GT3 RS може да се изстреля до 100 км/ч за едва 3.2 секунди, което е с една десета от секундата по-добро време от това на неговия предшественик. На пълна газ колата достига максимална скорост от 312 км/ч или само 2 км/ч повече.

Интересното в случая е, че двигателят не е бил механично променян, а допълнителната мощност е постигната единствено с разработването на нова управляваща електроника. От Porsche обаче са разработили нова система за завиване на задните колела и са добавили някои дискретни аеродинамични подобрения.

В това число влизат нови въздуховоди в предния капак, нова предна броня с нови отвори за охлаждане на спирачките, както и модифицирана задна броня, грижеща се за оптималното отвеждане на горещия въздух от задните спирачки.

Вертикалните елементи в двата края на задното крило също са претърпели известни промени, за да се подобри допълнително обтекаемостта и да увеличи аеродинамичното притискане върху задните задвижващи колела.

И като стана въпрос за колела, новото Porsche 911 GT3 RS стъпва върху 20-инчови джанти отпред и 21-инчови джанти отзад, които са окомплектовани с гуми с размер съответно 265/35 и 325/30.

Снимка 339042

Източник: Porsche

Срещу допълнително заплащане от Porsche предлагат пакет Clubsport, който включва състезателни 6-точкови колани, пожарогасител и алуминиева клетка, защитаваща пътниците в случая на преобръщане.

До момента все още не разполагаме със снимки на интериора, но със сигурност може да очакваме традиционните за RS моделите олекотени кори на вратите и специалните текстилни "примки" за тяхното затваряне отвътре.

Целта е ясна - постигането на възможно най-ниско тегло. Същата причина обслужва и новият олекотен капак на двигателя. Очакваме още информация и цена в идните дни.