Доставките на смартфони в Китай са се сринали с 11 процента на годишна база през четвъртото тримесечие на 2018 година, сочат данни на Strategy Analytics. Общият им брой достига 108 милиона, а лидер на пазара е Huawei, докато Apple и Xiaomi губят дял.
Пазарът е в рецесия и вече спада пет поредни тримесечия, пише в доклада. Според компанията причината е в по-дългия период, в който потребителите ползват един и същи мобилен телефон.
За цялата година продажбите също намаляват с 11 процента до 408,5 милиона. "Изминалата година бе изключително трудна и индустрията със сигурност ще иска да я забрави", посочват още анализаторите.
Лошите новини обаче не са за всички. Huawei е постигнала рекорден дял от пазара от 28 процента и 30 милиона доставки. На годишна база ръстът е впечатляващите за пазар в рецесия 23 процента.
OPPO остава на втора позиция с 21 процента дял и 2 процента спад на годишна база. Vivo са трети със същия дял и 8 процента ръст.
Междувременно Apple изпреварва Xiaomi с 10 процента дял, но на годишна база доставките на iPhone падат с 22 процента и маркират най-лошото представяне на тримесечна база от началото на 2017 г.
Самите Xiaomi имат 9 процента пазарен дял и 35% спад през тримесечието на годишна база.
Данните сочат още, че пазарът в Китай се консолидира все повече, като вече 90% от продадените мобилни телефони са производство на някоя от компаниите в топ 5.