Нямаме време за закуска сутрин, нито за продължително спортуване, вечер се отпускаме с чаша вино, освен това си позволяваме да хапваме пържено и мазно. Спокойно - според учените вредата от подобни "пороци" е силно преувеличена.

Да пропуснем закуската

Макар дълго време да се смяташе, че пропускането на закуската води до натрупване на тегло, скорошни изследвания показват точно обратното. Хората, които увеличават времето между вечерята и първото си хранене за деня, губят много по-лесно килограми.

Най-популярният режим е въздържането от храна за 16 часа и храненето в рамките на осем - приемаме храна от 12 на обяд до осем вечерта. Този метод за отслабване е също толкова ефективен, колкото традиционните диети.

Да пием кафе

Прекаляването с кофеина наистина не е полезно. Но две-три чаши кафе на ден намалява риска от ракови заболявания, диабет и сърдечносъдови проблеми.

Да прекалим с мазното

Снимка 361532

Източник: iStock

Мащабно проучване, продължило осем години и изследвало 50 хил. жени показва, че тези, спазвали диета с ниско съдържание на мазнини, не намаляват риска си от рак на гърдата, рак на дебелото черво и сърдечносъдови заболявания. Освен това не отслабнали значително в сравнение с дамите, приемали здравословни мазнини като ядки, риба и други.

Да ползваме социални медии

Колкото и да плюем по Facebook, Twitter и Instagram, те се оказват полезни в определено време и количество. Според изследване, публикувано в списание Psychological Science, социалните медии помагат на младите хора да се чувстват свързани с познатите си и да получават подкрепа.

Да пием няколко чаши алкохол

Прекаляването с каквото и да е не е полезно. Правилото важи и за алкохола, но да спрем да го пием напълно няма особен смисъл.

Снимка 361533

Източник: iStock

Според статия в Journal of Alzheimer's Disease една-две чаши вино или бира на ден имат ползотворен ефект върху организма ни в дългосрочен план - намалява се опасността от заболявания на старостта, свързани със загуба на памет и когнитивни разстройства.

Да тренираме малко

Няма доказателства, че продължителното спортуване (два-три часа на ден) допринася за по-добра физическа форма. Важното е качеството, а не количеството - седемминутна интензивна тренировка (т.нар. HIIT тренировка) може да е много по-ефективна за тялото от продължителен спорт.

Да ядем глутен

Глутенът не е някаква вредна съставка, а естествена част от зърнените храни. Опасен е единствено за хората с непоносимост към него - болест, наречена целиакия. А от нея страда 1% от световното население.