Държавите членки на ЕС подкрепиха Европейската комисия за налагане на мита върху вноса на електрически автомобили от Китай.
Това е поредна стъпка към приключването на антисубсидийното разследване на Комисията.
Наред с това Европейският съюз и Китай продължават да работят усилено, за да проучат алтернативно решение, което трябва да бъде напълно съвместимо със стандартите на Световната търговска организация и същевременно - адекватно за справяне с вредното субсидиране, установено от разследването на Комисията.
Регламентът за изпълнение на ЕК, който включва окончателните констатации от разследването, трябва да бъде публикуван в Официалния вестник на ЕС най-късно до 30 октомври тази година.
Антисубсидийното разследване беше обявено от председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен на 13 септември миналата година и ще се придържа към стриктни правни процедури в съответствие с правилата на ЕС и СТО. Това ще даде възможност на всички засегнати страни, включително китайското правителство и дружества/износители, да представят своите коментари, доказателства и аргументи.
projekt
на 04.10.2024 в 14:08:14 #1браво. да видим икономическия ефект върху Европа. Европа въведе санкции срещу Русия и видяха как затъва. сега с Китай....пак ли ще затъваме. и искам само да обясня на лумпените демократи дето се пенят как Китай щял да загине. помислете кой и как ще загине. в крайна сметка това ще доведе до по високи цени на китайските автомобили, а не до по ниски цени на европейските.......не знам дали разбирате г-да демократи. митата са си данък който има за цел да подпомогне местното производство - на стоки, услуги, плодове, месо, промишлени стоки...... но как точно това ще подпомогне европейските производители? как? за да имаш конкурентен продукт трябва да предложиш добро качество, добра визия, да създадеш нужда в потребителя да купува този продукт и то точно от теб. добре, за реклама ще наемеш някой известна личност, за красива визия ще наемеш някой италианец, за добро качество ще наемеш някой германец...дотук добре. и накрая идва момента с производството. В ЕС вече няма ниски заплати. последно бяхме ние и румънците но вече не е така. сега остават само Македония, Сърбия и Албания. ако влязат.....ще има пак 10 години евтина работна ръка. освен евтина работна ръка ви трябват евтини суровини, трябват ви и евтина енергия за производство. кое от последните неща е налично в Европа вече - евтина ръка, евтини суровини, евтина енергия......кое....... Европа и САЩ се оплакват че Китай бил лидер в производство на ветрогенератори, солари, промишлени стоки, електромобили.... как точно митата ще променят това. нима след слагане на митата в Европа ще има по евтина енергия или по евтини суровини или по ниски заплати..... или ще разчитаме че ако сега можехме да купуваме същите продукти с 40-60% по ниска цена, сега китайските ще се изравнят с европейските и може би потребителите ще предпочетат европейските...... ако някой си извади главата от задните части и помисли малко ще види че повечето хора купуват китайско не само защото е по евтино, а често защото е по добро и то доста по добро. а и вече отмина времето на Мерцедес 124-ка където феновете се хвалят че това е най здрави автомобил създаван някога. сегашното общество няма нужда от това. сега хората искат да карат нови коли за 3-5- години и после ги сменят. част от тях идва и при нас в България, Сърбия......но хората в западна Европа не искат да карат 150 години един автомобил пък бил той и много здрав. хората искат красиво, лъскаво, нови технологии, електроника....това искат. китайските стоки го предлагат и то на достъпна цена. самият факт че има нужда от мита показва че потребителите масово избират китайски стоки. ако не ги купуваха, сега нямаше да има нужда от мита защото хората щяха да купуват произведеното в Европа. да ама не. на хората явно има харесва китайското. не им харесва френското, не им харесва италианското, не им харесва американското.....харесва им китайското. но в крайна сметка ще го платят потребителите. по високи цени на продуктите, на услугите.......европейските производители няма да понижат собствените си цени. а какво ще стане когато китайците наложат същите мита на европейски стоки и услуги. немските производители на автомобили вече го усещат. най големия и важен пазар за тях вече ги избутва заради конкуренцията на китайските фирми. а какво ли би станало ако вратите просто се затворят с едни 60% мито.... да не стане после ЕС и САЩ да се оплакват и заведат дела в СТО срещу Китай. спомнете си преди години когато Тръмп сложи мита на Китай и после китайските сложиха на американските стоки. после производители в САЩ се оплкава че 30-40% от някой стоки които произвеждат са основно за Китай. та после Тръмп се разбра с Китай и отмениха повечето мита, само Европа тогава остана с пръст отзад. това беше по времето когато спряха достъпа на Хуавей до гугъл, когато спряха достъпа на Хуавей до 5G мрежите на Европа.... накрая се оказа че Европа беше избутана в страни и там се наместиха американски компании