Новите продажби на бензинови и дизелови автомобили в Европа трябва да бъдат преустановени преди 2030 г., ако автомобилният сектор изпълни ролята си за удържане на глобалното затопляне в съответствие с целта, поставена от Парижкото споразумение, а именно - увеличение на глобалната температура максимум до 1,5 градуса по Целзий. Това показва нов анализ на Германския аерокосмически център, цитиран от "Гардиън".

Според анализа новите хибридни автомобили също ще трябва да изчезнат най-късно до 2035 година.

Вредните емисии, отделяни от превозните средства, са се променили изключително слабо през последното десетилетие, а автомобилната индустрия ще изчерпи "бюджета", с който разполага за отделяне на въглеродни емисии, в рамките на 5 до 10 години, освен ако няма радикална промяна, предупреждават експертите.

Забраната за дизелови автомобили в Хамбург влезе в сила

Забраната за дизелови автомобили в Хамбург влезе в сила

Случаят беше внесен от природозащитни организации

"Емисиите на въглероден диоксид от автомобилите трябва да достигнат своя пик колкото е възможно по-скоро", изтъква проф. Хорст Фридрих, който е директор на Германския аерокосмически център, като допълва: "Наблюдавайки стопяващия се въглероден бюджет, от решаващо значение е да лансираме автомобили с ниски емисии на пазара, колкото по-рано, толкова по-добре, за да подновим автопарка."

Проучването предупреждава, че ще бъдат необходими "строги мерки", като има 66 процента шанс за постигане на целта от 1,5 градуса - включително спад в продажбите на конвенционални автомобили от около 15 млн. тази година до 5 млн. през 2022 г.

Дизеловите автомобили убиват хиляди хора в Германия

Дизеловите автомобили убиват хиляди хора в Германия

Замърсяването на въздуха е предимно от дизеловите автомобили

При този сценарий, последното превозно средство с двигател с вътрешно горене ще бъде продадено през 2028 г., а автомобилите с бензинови и дизелови двигатели ще бъдат премахнати от пътищата до средата на 2040-те години.

Ще бъде необходима също така и промяна в поведението към ходене, колоездене и обществен транспорт.

"Ще бъде много по-лесно да се запази целта до 2 градуса увеличение на температурите, защото има по-висок въглероден бюджет и следователно повече време за изпълнение на необходимите мерки", уточнява Фридрих и допълва: "Предполагам, че това може да ни осигури до 10 години повече, за да се подготвим много по-добре за необходимите фундаментални трансформации".

Досега Европейската комисия предложи намаляване на емисиите от автомобилите с 30 процента до 2030 г., въпреки че Европейският парламент настоява за увеличаване до 45 процента.

Правителствата на Франция и Великобритания обявиха неотдавна, че продажбите на всички нови бензинови и дизелови автомобили ще бъдат забранени до 2040 г., докато някои страни, включително Германия, Ирландия, Индия и Холандия си поставиха по-амбициозен краен срок до 2030 г.

Съдът в Германия разреши забрана на дизеловите автомобили в градовете

Съдът в Германия разреши забрана на дизеловите автомобили в градовете

Сега всичко е в ръцете на германските провинции и градове