"До този момент не съм забелязал промяна на позициите от страна на Франция и Германия, но ние ще се борим до последно за исканията на нашите превозвачи". Това заяви българският евродепутат Петър Курумбашев в интервю за БНР във връзка с днешното обсъждане на промените, които ще се въведат с пакета "Мобилност", на сесията на ЕП в Страсбург.

Евродепутатите ще обсъждат пакета "Мобилност"

Евродепутатите ще обсъждат пакета "Мобилност"

Темата е първа в сесията на ЕП

Темата за пакета "Мобилност" е първа в дневния ред на евродепутатите. Заседанието в Страсбург започва в 18 часа българско време. Според Курумбашев обаче на заседанието не се очаква дебат по темата, тъй като предстоят гласувания - на 4 юни в транспортна комисия, а след това в пленарна зала.

Припомняме, Европейската транспортна комисия прие промяна в директивата за облагане на леките и тежкотоварните автомобили с 35 гласа "за", 2 "против" и 3 гласа "въздържал се".

Превозвачите протестират в цялата страна
Обновена

Превозвачите протестират в цялата страна

Протестиращи: Ако спрем да возим, за една седмица Европа е загинала

С промените се предвижда да отпаднат винетките за двата вида транспорт, а водачите ще бъдат заставени да плащат ТОЛ такси. Относно това евродепутатът поясни, че ТОЛ таксите са за инфраструктурата и за външните разходи. Таксата за поддържане на инфраструктурата се определя на база теглото на превозното средство и изминатите километри. Таксата за външни разходи включва замърсяването на въздуха и шумовото замърсяване. "Въз основа на тези критерии ще се формира ТОЛ таксата за всяко превозно средство", посочи Курумбашев.

В директивата са определени и ограничения за размера на отделните такси. "Да речем, че месечната винетка не може да струва повече от 18% от стойността на годишната, двумесечната не може да струва повече от 30% от стойността на годишната, а пък 10-дневната не може да струва повече от 8%, за да се избегнат тези спекулации да се продават много скъпи винетки за много кратки периоди", поясни още той.

Според евродепутата промените ще засегнат и водачите на по-стари камиони, защото в превозните средства ще трябва да има монтирани устройства за изминато разстояние и отчитане на вредни емисии. По този начин превозвачите с по-нови камиони ще бъдат облагодетелствани.

Не може да си правите майтап с половин Европа, скочи Андрей Новаков

Не може да си правите майтап с половин Европа, скочи Андрей Новаков

Европа на две скорости отдавна е факт според евродепутата

Припомняме, вчера, 27 май, темата коментира евродепутатът от ЕНП Андрей Новаков, който пропътува Европа в ТИР, за да "влезе в обувките" на превозвачите, които скочиха срещу Пакета "Макрон". По думите му протестът на превозвачите е основателен.

Според представителя на българските граждани в парламента на ЕС мерките в пакета "Мобилност" са писани от чиновник, който няма понятие какво е реалната работа на превозвачите. Новаков заяви и че не трябва да има двойни стандарти в ЕС, а Европа отдавна вече била на две скорости.

Припомняме и че евродепутатът Ангел Джамбазки заяви, че се организира протест на превозвачите и в столицата на ЕС Брюксел.

"Най-важният въпрос е нахалството и наглостта на част от лобистите в определени държави, най-вече Франция, които се опитват по един антиевропейски начин да създават евроскептицизъм. Те разглобяват ЕС. Опитват се да откраднат един цял български сектор. Опитват се с непазарни методи да въведат административна пречка, така че българските превозвачи да фалират и да могат да вземат техните работници там като гастарбайтери. Това е безпрецедентно", категорично заяви Джамбазки.

Джамбазки организира протест на превозвачите и в Брюксел

Джамбазки организира протест на превозвачите и в Брюксел

Джамбазки: Нахалството на лобистите във Франция разглобяват ЕС