Пътниците на европейските авиокомпании ще имат право да изискват по-големи финансови компенсации или други обезшетения за отменени или закъснели полети.

Според новите правила на Европейския съюз компенсацията ще е между 250 и 600 евро в зависимост от продължителността на полета, съобщава БиБиСи. Преди пътниците можеха да поискат между 150 и 300 евро за причинените неудобства.

Регламентът важи както за вътрешноевропейските полети, така и за тези за страните извън Европейския съюз.
Ако пътник не се качи на борда на самолета заради дублиране на билети, авиокомпанията е длъжна да го компенсира.
Европейският съюз мотивира повишаването на финансовите компенсации за клиентите като начин да се попречи на превозвачите нарочно да издават повече билети от местата за един полет.
Така много често пътникът бива преместен за по-късен полет. С новите правила ако това се случи против волята на пътника, той ще има право на компенсация.

За повече от два часа закъснение по вина на авиокомпанията финансово обезщетение ще се изплаща на всички пътници. Ако това се случи заради “непредвидени обстоятелства”, компанията няма да дължи парична сума за обезщетение.

Авиокомпаниите обаче се опасяват, че сред непредвидените обстоятелства няма да се включват лошото време, заплахите за сигурността или стачки, които все пак са извън техния контрол.

Пътникът може да избира да получи обратно парите за билета си или да се придвижи по друг маршрут, предложен от авиокомпанията. Превозвачите са задължени да осигурят безплатна храна и напитки, телефон и достъп до интернет и дори настаняване в хотел при по-дълъг престой.

Две от организациите на въздушните превозвачи в Европа -Международната асоциация за въздушен транспорт и на Европейската асоциация на евтините авиопревозвачи, са завели дело срещу Европейската комисия.
Авиокомпаниите атакуват новите правила с аргумента, че ще бъдат принудени да повишат цените, за да покрият допълнителните разходи, които се очаква да нараснат с 1,5 млрд. евро годишно.