Европейският съюз се договори да намали емисиите на въглероден диоксид (CO2) от нови камиони и автобуси с 30 процента до 2030 г., което е част от ангажимента на Общността да намали производството си на парникови газове, съобщава "Ройтерс".

Европейският парламент и Европейският съвет, който представлява 28-те страни членки на ЕС, постигнаха компромис, съгласно който ще бъдат намалени средните емисии на СО2 в сравнение с нивата от 2019 г., се уточнява в изявление на Европейската комисия.

Страните от ЕС се разбраха за орязване с 30% на емисиите от камиони и автобуси

Страните от ЕС се разбраха за орязване с 30% на емисиите от камиони и автобуси

До 2030 година

"За първи път имаме обвързващи цели за намаляване на емисиите на СО2 за камиони на равнище Европейски съюз, включително ясен стимул за камиони с нулеви и ниски емисии", коментира евродепутатът от зелените Бас Айкхаут в "Туитър".

Понастоящем ЕС няма ограничения за емисиите от тежкотоварните превозни средства, за разлика от други държави като САЩ, Китай, Япония и Канада. Камионите отделят почти една четвърт от емисиите, свързани с транспорта.

Ограниченията в транспортния сектор, единственият, в който емисиите все още се увеличават, имат за цел да помогнат на Общността да изпълни цялостната си цел за намаляване на парниковите газове с най-малко 40 процента под равнищата от 1990 г. до 2030 г. съгласно договореностите от Парижкото споразумение, което беше сключено през 2015 г.

Европейският съюз също така има амбицията да се превърне в неутрален по отношение на климата от 2050 г., което означава практически да не отделя емисии с парников ефект.

През декември ЕС постигна разбирателство по цели за намаляване на емисиите от автомобили и микробуси.

Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) лобира за далеч по-ниски цели за намаляване на емисиите за камиони, изтъквайки, че техният потенциал за електрификация е далеч по-нисък, отколкото за автомобили, особено за камиони за превози на дълги разстояния.