"Печалбата на бензинджиите лъсва в касовите бележки" извежда на първа страница в. "Монитор"

Търговците на дребно ще са длъжни да посочват надценките за себе си и дистрибуторите на горива

B касовата бележка при покупката на горива ще пише как се формира цената му. По идея на финансовия министър Владислав Горанов търговците на дребно ще са длъжни да изписват колко надценка слагат за себе си, акциза на държавата и печалбата на дистрибуторите на горива. Така ще бъде постигната прозрачност при формирането на цената на бензина и дизела.

След среща с премиера Борисов Горанов обяви в ефира на бтв, че ще предложи промени в Наредба Н-18 за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти. "Както в момента клиентите четат фактурите си за тока и парно и разбират какво плащат, така и при зареждане ясно ще бъдат показани търговските надценки", коментира идеята си финансовият министър, която предстои да бъда публикувана за обществено обсъждане.

"Има 3 стълба които определят цената на горивата - първият е цената на суровия петрол, на което правителството не може да влияе. Оттам трябва да заработи пазарът.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Еврокомисията даде индулгенция на управляващите в България" четем на първа страница на в. "Сега"

Без присъди срещу висши корумпирани лица и босове на организираната престъпност държавата получи обещание за прекратяване на мониторинга

Европейската комисия огласи вчера най-абсурдния от всичките си 18 годишни и междинни доклади за България, които е написала от 2007 г. по контролния Механизъм за сътрудничество и проверка (МСП). Без да е получила конкретни резултати във вид на присъди срещу корумпирани лица от висшите етажи на властта и босове на организираната престъпност, тя фактически обеща, че догодина ще сложи край на МСП.

"Комисията ще продължи да наблюдава и следи отблизо напредъка и възнамерява да направи отново оценка на постигнатия напредък преди края на настоящия си мандат. Комисията очаква, че с това процесът на МСП за България ще бъде приключен", пише в заключението на доклада, който на 13 страници представлява концентрат от похвали.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Президентът с вето на данъчните промени за коли, жилища в курорти и такса смет", четем в "Капитал"

Част от мотивите на Радев са основателни, други са по-скоро противоречиви и съвпадат с искания на протестиращи

Новите правила за облагане на автомобилите ще стоварят данъчната тежест върху хората с ниски и средни доходи, както и върху малкия и средния бизнес, като в същото време няма да се стимулира замяната на стари автомобили с по-нови. Това е един от мотивите, с които президентът Румен Радев налага вето върху промените в данъчните закони за следващата година. Те са разписани в Закона за корпоративното подоходно облагане, а връщането му за прегласуване в парламента може да доведе до забавяне на процедурата по приемане на бюджет 2019, тъй като данъчните правила трябва да са ясни, преди да бъде гласувана финансовата рамка на държавата.

Прочети още от " Капитал"

"Кметовете: Не правителството, а ние искаме по-висок данък за коли, които тровят въздуха" е заглавиe от в. "24 часа"

53 стотинки на месец ще е увеличението за 31-годишен Опел "Корса"

Всички общини в България стоят твърдо зад промяната на данъчната ставка и увеличението на налога за цапащите коли. Затова Националното сдружение на общините (НСОРБ) настоява за среща с президента Румен Радев, за да му обяснят защо се въвежда екологичен компонент и какви ще са последиците, ако това не се случи, заявиха членове на управителния съвет на сдружението.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Патриотизмът трябва да се пази от демагогия", четем във в. "Стандарт"

Г-жо Кукушева, какъв е Вашият коментар за идеята на ВМРО, и конкретно на вицепремиера Красимир Каракачанов, за създаване на "социална кошница" с храни, чиито максимални ставки на печалбата да бъдат фиксирани? В тази кошница неминуемо ще влезе и хлябът.

- Да си патриот е изключително важно за всеки българин. Патриотизмът се изгражда, но успоредно с това трябва да бъде пазен от демагогията. В ХХІ век въвеждането на регулация в единен европейски пазар е абсурдно. Този тип регулация няма да бъде в полза нито на потребителите, нито на производителите. Казват, че пътят към ада се постила с добри намерения. Но ако някой витае в облаците и смята, че ще има полза от подобна регулация, категорично му казвам, че това ще създаде възможност за схеми за източване на държавен бюджет. Чувствителността на патриотите е похвална по отношение на хляба, но тази чувствителност би трябвало да бъде насочена към друг тип предложения.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Монополът на "ЛУКойл" е най-големият проблем на пазара на горива в България", пише в. "Сега"

Компанията държи 90% от складовете за бензин и 82% от тези за дизел и това й дава голямо предимство пред конкурентите й

През последните седмици обществената обстановка в България бе особено нажежена от редица протести. Най-голямото изостряне на публичното напрежение през последните дни обаче се корени не в протести на пенсионери, майки на деца с увреждания, или религиозни деноминации, а в недоволството срещу покачването в цените на горивата, което бе усетено особено остро през октомври. И въпреки че самите цени вече започнаха да падат, протестите продължават.

Темата за горивата, тяхната ценова динамика и проблемите на пазара на дребно у нас станаха любима на медиите през последните дни, а в паметта на управляващите от ГЕРБ споменът за протестите от 2013-а, които свалиха първия им кабинет, със сигурност придобива все по-плътна форма.

Прочети още от в. "Сега"

"Столичната община купува 10 стари дизелови автобуса за 2.1 млн. лв.", пише "Капитал"

Продавач е фирма, свързана с бившия общински съветник в Кърджали Адем Мехмед

Докато Столичната община се кани да въведе строги ограничения за собствениците на замърсяващите дизелови автомобили, тя самата си купува 7-годишни автобуси на дизел за над 2 млн. лв. Това става ясно от договор на дружеството "Столичен автотранспорт" с кърджалийската фирма "Бускар". Той е с дата 8 ноември и е сключен след търг по Закона за обществените поръчки, на който се е явил само един кандидат - въпросната фирма. 

Старите дизели ще обслужват "линиите до Витоша", поясни столичният кмет Йорданка Фандъкова с пост в социалните мрежи.

Прочети още от " Капитал"

"Учени предупредиха: Топим се с 1,5 млн. до 2040-а" пише в. "Монитор"

Емиграцията изяждала най-много от населението ни

Hаселението на България може да намалее до 5,8 милиона души до 2040 година, ако не се вземат мерки в борбата с демографската криза. Това е само единият от трите възможни сценария за развитието на нацията ни, който бе представен от директора на Института за изследване на човека и населението на БАН проф. д-р Антоанета Христова. В случай, че се сбъдне тази най-неблагоприятна прогноза, населението на страната ни би се стопило на практика с около 1,5 милиона, тъй като според последното преброяване от 2011 година то наброява 7 364 570 души.

За разлика от инерционния, при умерения вариант пък сме щели да наброяваме 6,520 милиона, а при най-оптимистичния, който според учените е доста нереалистичен-6,750 милиона души.

Прочети още от в. "Монитор"

"Антон Антонов: Електронна винетка може да се купи и 5 минути преди пътуване", пише в. "24 часа"

Почти невъзможно е да има нарушители, защото 105 автомобила и 295 рамки по пътищата ще контролират. Шофьор без винетка ще може да продължи пътуването в рамките на 24 часа, след като плати такса

Преобразуване на валиден хартиен стикер след 1 януари в електронен формат е препоръчително, казва Антон Антонов директор на Националното толуправление в Агенция "Пътна инфраструктура". С него разговаря Девора Недялкова

- Г-н Антонов, оглавихте новото толуправление, какви функции ще имате?

- Първата ми и основна задача е успешното внедряване на системата - електронната винетка от 1 януари 2019 г. и въвеждането на толтакса от 16 август 2019 г. за автомобили над 3,5 тона. Междувременно идва и самото управление и опериране, това е по-трудната и предизвикателна задача. В договора с изпълнителя "Капш" пише, че той трябва да проектира и изгради системата, след това я предава на АПИ.

Прочети още от в. "24 часа"